برگزاری اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی «نظم نوین جهانی» در قم
کد خبر: 4102181
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

برگزاری اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی «نظم نوین جهانی» در قم

اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی با موضوع دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی در قم برگزار شد.

برگزاری اولین پیش نشست گنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی در قمبه گزارش ایکنا از قم، اولین پیش نشست کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی با موضوع «دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی» در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی دفتر قم با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان، سوم آذرماه برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام علیرضا قائمی‌نیا، دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی، گفت: تکنولوژی، سیاست، قدرت و سایر عناصر یک جامعه با فرهنگ در تناسب هستند و در میان این عناصر باید پرسید فرهنگ چه نقشی دارد و سازوکار آن چیست. 

وی افزود: فرهنگ، سیاست، اقتصاد و سایر عناصر جامعه خیلی در هم تنیده هستند و فقدان هر یک به دیگری آسیب می‌رساند. 

قائمی‌نیا ادامه داد: به نظر می‌رسد فرهنگ با همه درهم‌تنیدگی که ایجاد می‌کند یک نقش هویت‌بخشی دارد. قدرت، سیاست و تکنولوژی باید یک هویت داشته باشد و فرهنگ با هویتی که دارد در استفاده از قدرت و سیاست، آن‌ها را جهت می‌دهد. 

دانشیار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی عنوان کرد: تناسب هویت با سایر ارگان‌ها جامعه مثل نسبت روح با بدن است و تفاوت هر جامعه را نوع فرهنگ و هویت جامعه مشخص می‌کند. 

یادآور می‌شود دانشگاه عالی دفاع ملی کنگره بین‌المللی نظم نوین جهانی را در دستور کار برگزاری دارد که پیش از برگزاری پیش نشست‌های معنویت، مهدویت و موعود(عج) با موضوعات مختلف برگزار می‌کند که اولین پیش نشست با موضوع تخصصی دین و اقتدار فرهنگی و نقش آن در تغییر هندسه جهانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha