آغاز مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم
کد خبر: 4078889
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

آغاز مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قم

مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی عصر امروز 26 مردادماه در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه قم آغاز شد.

چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در قمبه گزارش ایکنا از قم، مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از  امروز ۲۶ مردادماه در استان قم آغاز و تا روز ۲۸ مردادماه ادامه دارد.

در این دوره از مسابقات، شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که امروز ۲۶ مردادماه رقابت متسابقین در بخش دعاخوانی، اذان و تواشیح انجام می‌شود که در رشته اذان 54 نفر، در دعاخوانی 43 نفر و در رشته تواشیح یک گروه حضور دارند.

بیش از ۳۰۰ نفر در مرحله شهرستانی حضور دارند و به دلیل اینکه رشته‌های اذان و دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها مستقیم در مرحله استانی شرکت می‌کنند که در این مرحله امروز اجرای آن‌ها ضبط و در تهران به صورت متمرکز داوری می‌شود.

فردا پنج شنبه ۲۷ مردادماه مسابقات آقایان در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق از ساعت 9 صبح تا 8 شب و روز جمعه ۲۸ مردادماه نیز مسابقات بانوان از ساعت 9 صبح تا 8 شب در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، این مسابقات در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه قم واقع در خیابان انقلاب( چهارمردان) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha