رقابت هزار و 800 دانش‌آموز قمی در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 4055704
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

رقابت هزار و 800 دانش‌آموز قمی در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم با اشاره به رقابت یک‌ هزار و 800 دانش‌آموز در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله استانی، بیان کرد: این دوره از مسابقات در 14 رشته در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.

رقابت هزار و 800 دانش‌آموز قمی در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نمازمحسن محمدی مزرعه‌شاهی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، از برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در استان خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات در 14 رشته در دو بخش آوایی و پژوهشی به مدت چهار روز در دو بخش دختران و پسران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در بخش رشته آوایی، قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی قرآن کریم، حفظ ویژه شامل حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل، اذان و مداحی و در بخش رشته پژوهشی، تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمدی مزرعه‌شاهی با اشاره به رقابت هزار و 800 دانش‌آموز در چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله استانی، بیان کرد: این دوره از مسابقات به دو صورت ویدئوهای ضبط شده و حضوری در دارالقرآن نور ویژه دختران و دارالقرآن امیرالمؤمنین(ع) ویژه پسران برگزار می‌شود، داوری بخش ویدئوهای ضبط شده شرکت‌کنندگان در کانون فرهنگی و آموزشی مریم انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور 120 داور در این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله استانی، یادآور شد: چهلمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان قم از یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است و تا روز چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha