درخشش شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن
کد خبر: 4047434
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

درخشش شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری در مسابقات قرآن

مسئول دارالقرآن شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری از کسب سه رتبه نخست از سوی نمایندگان استان در مرحله کشوری مسابقات قرآن شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

محمدصادق حیدری، قاری قرآن در چهارمحال و بختیاری

محمدصادق حیدری، مسئول دارالقرآن شرکت گاز چهارمحال‌وبختیاری و قاری ممتاز استان در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به توفیق این شرکت در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم کارکنان شرکت‌ ملی گاز سراسر کشور و در تشریح روند برگزاری این مسابقات در استان، اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در گروه‌های همکاران آقا و خانم، همسران کارکنان و فرزندان در رده‌های سنی مختلف و بخش‌های کتبی و شفاهی در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق و حفظ ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۳۰ جزء و نیز خطبه‌های منتخب نهج‌البلاغه با حضور ۳۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

وی با تصریح اینکه مرحله استانی مسابقات با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و به‌صورت حضوری و در سطحی بالا و فاخر برگزار شد، ادامه داد: در هر یک از رشته‌ها سه نفر برگزیده شدند و چهار نفر برتری که حدنصاب لازم را برای حضور در مرحله کشوری مسابقات قرآن شرکت‌های گاز کشور کسب کرده بودند، به مرحله کشوری راه یافتند.

حیدری با اشاره به درخشش بی‌سابقه نمایندگان استان در مرحله کشوری مسابقات قرآن شرکت گاز، افزود: استان ما موفق شد سه جایگاه نخست کشور را در این رویداد مهم قرآنی کسب کند که بر این اساس، آذر طاهری در ۲۰ جزء بانوان، نیازعلی مولوی در ۲۰ جزء آقایان و محمدصادق حیدری در قرائت ترتیل حائز رتبه نخست کشور شدند و به مسابقات قرآن وزارت نفت کشور راه یافتند.

این قاری ممتاز استان با تصریح اینکه شرکت گاز استان پرافتخارترین شرکت کشور در مسابقات قرآن امسال شد، گفت: این در حالیست که شرکت‌کنندگان برخی استان‌ها از متسابقان برگزیده مسابقات سراسری اوقاف بودند و کسب این نتایج درخشان توسط نمایندگان استان در تاریخ گاز استان بی‌سابقه بوده است.

حیدری در خصوص اقدامات دارالقرآن شرکت گاز برای آماده‌سازی متسابقان در مرحله کشوری مسابقات قرآن، بیان کرد: تلاش شد که تا پیش از برگزاری مسابقات کشوری که امسال نیز به‌صورت مجازی برگزار شد، نمایندگان استان با بهره‌گیری از اساتید استان تحت تعلیم قرار گیرند.

مسئول دارالقرآن شرکت گاز استان با اشاره به در پیش داشتن مسابقات قرآن وزارت نفت، تأکید کرد: تلاش می‌شود که نمایندگان استان برای حضور در این مسابقات حتی‌الامکان آماده شوند. مسابقات قرآن شرکت‌های گاز به‌ویژه در رشته قرائت تحقیق و ترتیل در سطح بسیار بالایی برگزار می‌شود و حضور و موفقیت در این مسابقات حائز اهمیت و ارزشمند است.

حیدری در پاسخ به این پرسش که به‌عنوان چهره شاخص قرآنی استان تا چه اندازه دغدغه موفقیت و درخشش نمایندگان شرکت گاز استان را در عرصه قرآنی کشور داشته است، تصریح کرد: تا پیش از کرونا، دو سال پیاپی جلسات آموزش قرآن هفتگی در اداره برگزار می‌شد، همچنین ترتیبی اتخاذ شد که برخی افراد مستعد قرآنی شاغل در شرکت گاز استان تحت آموزش معلم قرآن خصوصی قرار گرفتند که این اقدامات تأثیرات ملموسی در موفقیت نمایندگان استان در مسابقات مرحله کشوری داشت.

وی در خصوص اقدامات شرکت گاز برای برگزاری برنامه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان، گفت: سه روز در هفته جلسه قرائت دو صفحه از قرآن کریم در نمازخانه اداره برگزار می‌شود و دور از هفته نیز جلسه تفسیر قرآن کریم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود؛ همچنین طرح اصلاح قرائت حمد و سوره در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha