نمایشگاه قرآن خراسان رضوی به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود
کد خبر: 4043638
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

نمایشگاه قرآن خراسان رضوی به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان‌رضوی از برگزاری نمایشگاه قرآن این استان به صورت غیرمتمرکز در ۱۳ منطقه شهرداری و همزمان در ۱۵ شهرستان این استان خبر داد.

نمایشگاه قرآن خراسان رضوی به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا، خبر از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت این استان داد و گفت: مجری امسال این نمایشگاه اتحادیه این استان است.

وی افزود: این نمایشگاه در ماه رمضان برگزار می‌شود و از ماه قبل برنامه‌ریزی برای آن با یک طرح و برنامه جدید و ساختارشکنی متفاوت شروع شده است، در ابتدا قرار بود نمایشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم ولی با توجه به اینکه وضعیت فضای مشهد تقریباً از لحاظ شیوع بیماری کرونا تعدیل و آرام شده است، نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود.

تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته

مجیدی با اشاره به تفاوت نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته، بیان کرد: آسیب‌شناسی انجام و این نتیجه استحصال شد که در 14 دوره گذشته نمایشگاه قرآن مشهد، علی‌رغم همه هزینه‌هایی که در بحث سخت‌افزاری و تجهیزات آن انجام شده، میزان رضایتمندی رصد شده خیلی مقبول نبوده و خیلی از مردم و فعالان قرآنی از برگزاری نمایشگاه به صورت متمرکز رضایت نداشتند؛ لذا امسال با همکاری شهرداری مشهد در 13 منطقه شهرداری مشهد، قرار است 13 نمایشگاه برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امسال به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود، گفت: این اولین خصوصیت نمایشگاه امسال است، دیگر اینکه قرار است نمایشگاه کاملاً مردمی برگزار شود، مردمی به این معنا که مسئولان حکومتی و دولتی زمینه سخت‌افزاری آن را فراهم می‌کنند و اجرا و محتوای برنامه‌ها با اتحادیه قرآنی خراسان خواهد بود، در هر منطقه‌ای یکی از مؤسسات یا خانه‌های قرآن یا فعالان قرآنی را به عنوان نماینده اتحادیه معرفی کرده‌ایم و همه ظرفیت‌های منطقه را با آن فردی که در آن منطقه است، هماهنگ کرده‌ایم و قرار است نمایشگاهی مردمی از جنس مردم برای خود مردم باشد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان‌رضوی با ذکر این مطلب که رویکرد این نمایشگاه بیشتر جهاد تببین در حوزه مسائل قرآنی و تبیین دستاوردهای قرآنی هر منطقه برای مردم همان جاست، عنوان کرد: مشکلی که در مشهد داشتیم، این بود که مثلاً مردم منطقه یک شهرداری نمی‌دانستند چند قاری، حافظ، مؤسسه و تشکل‌های قرآنی آنجا وجود دارد و مشغول انجام چه کارهایی هستند. امسال به لطف امام رضا(ع) و حمایت‌های مدیر کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی قرار است نمایشگاه، نزدیک خانه‌های مردم برگزار شود و دستاوردهای هر منطقه را به خود مردم آن منطقه معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار در سطح کشور چنین رویکردی اتخاذ شده، کار جدید، نو، سخت و طاقت‌فرسایی است؛ اما با حمایت‌های اداره ارشاد اسلامی خراسان رضوی امیدواریم که نمایشگاه بسیار خوبی داشته باشیم و بتوانیم رضایت مردم را کسب کنیم. در این نمایشگاه قرار است بحث استعدادیابی جوانان و نوجوانان قرآنی منطقه انجام شود و در مرحله بعد با توجه به اینکه در این دو سال مردم تحت تأثیر مسائل مرتبط با شیوع بیماری کرونا بوده‌اند، سعی کرده‌ایم نمایشگاه‌ها را به صورت جُنگ رمضان برگزار کنیم تا فضای تفرج‌گاهی و خانوادگی هم برای مردم ایجاد شود و مردم بتوانند به اتفاق خانواده‌هایشان در آن حضور پیدا کنند.

مجیدی با بیان اینکه تاکنون 20 جلسه برای نمایشگاه برگزار شده است، اظهار کرد: یک گروه 50 نفره از افراد قرآنی پای کار آمده‌اند و حتی در ایام نوروز این افراد سعی دارند با تلاش شبانه‌‌روزی نمایشگاه خیلی خوبی را برای مردم مشهد رقم بزنند.

برگزاری همزمان نمایشگاه قرآن در 15 شهرستان استان

وی ادامه داد: همزمان در 15 شهرستان استان خراسان نیز نمایشگاه برگزار خواهد شد. در مرحله اول 200 تشکل قرآنی مشهد و در شهرستان‌ها نیز بالغ بر 50 مؤسسه درگیر نمایشگاه خواهند بود. سال‌های گذشته چندین میلیارد در محل دائمی نمایشگاه‌ها هزینه می‌شد، مردم را با اتوبوس از مناطق مختلف شهری به نمایشگاه انتقفال می‌دادند، خسته و اذیت می‌شدند و برایشان جاذبه‌ای نداشت، اینک قرار است که ما به سمت مردم برویم، تفکر دولت مردمی نیز همین است و این بهترین ایده‌ای است که می‌توانیم برای مردم داشته باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha