مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود
کد خبر: 4036186
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳

مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شود

قائم‌مقام ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن استان قم در وضعیت قرمز کرونایی، از برگزاری مراسم اعتکاف در استان محروم شده‌ایم، گفت: ویژه‌برنامه اعتکاف رسانه‌ای تحت عنوان پویش فرصت انس در ایام اعتکاف از رادیو قم و در فضای مجازی پخش می‌شود.

مراسم اعتکاف در قم برگزار نمی‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر تکیه‌ای، قائم‌مقام ستاد مرکزی اعتکاف قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به عدم برگزاری مراسم اعتکاف در این استان، بیان کرد: پیش از اعلام وضعیت قرمز کرونایی در قم، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این مراسم معنوی انجام شد و بیش از ۱۰ هزار نفر از طریق سایت ستاد اعتکاف برای حضور در مراسم درخواست داده بودند. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری اعتکاف در ۳۰ مسجد در شهر قم انجام شده بود، تصریح کرد: به علت آغاز پیک کرونا از هفته گذشته و براساس تصمیم ستاد ملی کرونا و هماهنگی‌های ستاد اعتکاف کشور مقرر شد در شهرهای قرمز اعتکاف برگزار نشود و این مراسم معنوی و پرفیض در شهرهای نارنجی و زرد با ۲۰ درصد ظرفیت اجرا شود.

قائم‌مقام ستاد مرکزی اعتکاف قم با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن این استان در وضعیت قرمز کرونایی، از برگزاری مراسم اعتکاف محروم شده‌ایم، افزود: ویژه‌برنامه اعتکاف رسانه‌ای تحت عنوان پویش «فرصت انس در ایام اعتکاف» در شبکه قم، رادیو قم و در فضای مجازی پخش می‌شود.

وی با اشاره به یکی از محورهای این پویش با عنوان هشتگ خاطرات اعتکاف من، بیان کرد: در این محور، علاقه‌مندان و مشتاقان می‌توانند همزمان با ایام‌البیض، تصاویر خاطره‌انگیز خود را از آخرین اعتکافی که در آن شرکت کرده‌اند با این هشتگ مشترک در فضای مجازی منتشر کنند.

تکیه‌ای با اشاره به ویژه‌برنامه‌های شبکه نور و رادیو قم در ایام اعتکاف، اظهار کرد: روز سوم اعتکاف مراسم به‌جا آوردن اعمال ام داوود را به‌طور گسترده و سراسری از شبکه قم و رادیو قم جهت انس جمعی مردم در روزهای اعتکاف برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت رسمی اعتکاف به نشانی itikaf.ir یا صفحه اعتکاف در شبکه‌های مجازی به نشانی itekaf_ir@ از ویژه‌برنامه‌های اعتکاف امسال اطلاع یابند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره02537716011 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha