حمایت از مؤسسات قرآنی طرح محور است
کد خبر: 4029913
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد:

حمایت از مؤسسات قرآنی طرح محور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حمایت‌ها از مؤسسات قرآنی طرح محور است و مؤسساتی که طرح‌های مناسبی داشتند موردحمایت قرار گرفتند، همچنین بر اساس قانون حمایت‌های لازم از این مؤسسات انجام می‌شود

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به گزارش ایکنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست صمیمی تولیت و معاونان حرم حضرت معصومه(س) با اصحاب رسانه که امروز 29 دی‌ماه در حرم حضرت معصومه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های رسانه‌های استان، پاسخگویی مدیران استانی است که شورای فرهنگ عمومی به دنبال ارتباط بیشتر با رسانه‌ها است چرا که حضور خبرنگاران در این جلسات باعث می‌شود پاسخ مسائل فرهنگی استان را از متولیان امر فرهنگی بگیرند.

وی ادامه داد: ارتقاء وضعیت فرهنگی در استان قم تلاش همه دستگاه‌ها را می‌طلبد و اگر همت جمعی شود شاهد اتفاقات مثبت بیشتری خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی باید با اصحاب رسانه ارتباط موثر داشته باشد، بیان کرد: مباحث و مصوباتی که در شورای فرهنگ عمومی مطرح می‌شود، بر مبنای اسناد بالادستی، مطالعات میدانی در سطح استان توسط دستگاه‌های اجرایی، تحقیقات و پژوهش‌های کشوری با برش استانی و پژوهش‌های استانی است.

وی افزود: مباحث پیش از طرح در شورا، ابتدا در هیات اندیشه‌ورز بررسی و سپس در شورای فرهنگ عمومی کارشناسی و در قالب مصوبه ابلاغ می‌شود.

حسینی کاشانی ابراز کرد: شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند نسبت به چیزی که قانون صریح نظام است، قانون‌گذاری کند؛ تصمیمی که در شورا گرفته می‌شود مطابق با آن چیزی است که بر اساس آیین‌نامه می‌تواند دنبال کند؛ در عین حال در شورای فرهنگ عمومی مسائل را فراتر از حیطه وظایفمان دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر تلاش اعضای شورا بر ارتقاء وضعیت فرهنگی استان قم، بیان کرد: اهمیت وجود شورای فرهنگ عمومی وقتی روشن می‌شود که وضعیت فرهنگی قم را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: همه مشکلات فرهنگی استان با جلسات شورای فرهنگ عمومی حل نخواهند شد و نیازمند ورود و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: کارگروه‌های محتوای فضای مجازی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مد و لباس، ساماندهی سردر مغازه‌ها، نظارت بر عفاف و حجاب در کنار شورای اندیشه‌ورز و شورای فرهنگ عمومی برای اتخاذ تصمیماتی در راستای بهبود وضعیت فرهنگی استان تشکیل شده است.

وی با بیان این‌که ۲۶ دستگاه در زمینه عفاف و حجاب مسئول هستند، تاکید کرد: عفاف و حجاب موضوع جدی و مهمی است و دغدغه خیلی از دستگاه‌ها شده که باید با همت همه به نتیجه نهایی برسد.

حسینی کاشانی با اشاره به تأکید آیت‌الله سعیدی بر برگزاری جلسات ماهانه شورای توسعه قرآنی قم، یادآور شد: در هیچ استانی به این شکل جلسه ماهانه برگزار نمی‌شود و تاکنون  40 مؤسسه قرآنی در این شورا گزارش ارائه دادند و طرح‌هایی نیز از نظر مالی حمایت شدند؛ در گذشته حمایت‌ها مؤسسه محور بوده و اکنون طرح محور است و طرح‌های خوب برخی مؤسسات از سوی شورای توسعه قرآنی حمایت شده‌اند و در واقع حمایت بر مبنای طرح است؛ هم‌چنین تاکنون 60 فعال و فرهیخته قرآنی در شورای توسعه قرآن مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha