به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، 23 آذرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه امداد هوشمند و کارآمد با هدف بهبود و تسریع در فرآیند خدمترسانی به مددجویان و تحقق شفافیت راهاندازی شده است و با این اقدام پالایش، ویرایش و ثبت اطلاعات پروندههای مددجویی در سامانه سرعت گرفته است ولی اولویت اصلی تمرکز بر روی دقت و کیفیت در فرآیند انجام کار است.
وی با اشاره به اینکه باید پالایش اطلاعات تعداد 30 هزار و 38 پرونده مددجویی در مهلت مقرر توسط مددکاران خانواده انجام گیرد، ابراز کرد: پیگیری مستمر در خصوص رفع مشکلات فنی سامانه، تهیه و ارسال گزارش روزانه از اقدامات و عملکرد استان و انعکاس اقدامات تحلیلی از میزان تحقق برنامه در فرآیند ثبت اطلاعات در ادامه فرآیند انجام کار مهم و ضروری است.
صفری تصریح کرد: از ششم آذرماه که فرآیند ثبت پالایش اطلاعات پروندههای مددجویی همزمان با سراسر کشور در استان شروع شده، تاکنون 38 درصد پروندهها مورد بازبینی اطلاعات و ثبت و ضبط قرار گرفته است و روزانه بیش از 1000 پرونده مورد بررسی قرار میگیرد.
این مسئول همچنین با اشاره به اینکه بخشی از درآمدهای کمیته امداد از صندوقهای صدقاتی است که در منازل، معابر و ادارات استان و یا به صورت الکترونیکی وجود دارد، بیان کرد: کمیته امداد به دنبال استفاده از سامانههای الکترونیکی برای جمعآوری صدقات است تا فرآیند صدقه دادن برای مردم تسهیل شود و در همین رابطه بیش از 128 هزار کد «کیوآر» تولید و تا پایان سال بین مشترکان توزیع میشود.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 میلیارد و 190 میلیون تومان صدقات مردمی توسط کمیته امداد در استان زنجان جمعآوری شده است که با توجه به برنامههای تعیین شده، تحقق 100 درصدی را نشان میدهد.
وی حمایت و توانمندسازی اقشار محروم جامعه را مهم خواند و گفت: ایجاد اشتغال، مسکن و تقویت مشارکتهای مردمی موجب تقویت اقتصاد و بنیان خانواده شده و هزینه خانوادهها را تأمین و بهینه میکند که در این راستا از ظرفیت مراکز نیکوکاری نیز استفاده میشود.
انتهای پیام