ایده‌های منجر به فقرزدایی شناسایی شوند
کد خبر: 4020362
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

ایده‌های منجر به فقرزدایی شناسایی شوند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کشور به خلق ایده‌های جدید برای رفع محرومیت نیاز دارد و باید ایده‌هایی که منجر به فقرزدایی شود، شناسایی کنیم.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)به گزارش ایکنا از زنجان، مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)، ۲۱ آذرماه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی استارت‌آپی ایده‌پردازی که در سالن شهید نوری جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: راهکار عبور از مشکلات، انجام کارها به شکل جهادی و به نحو احسن است، در حالی که متاسفانه امروز شاهد هستیم برخی جوانان مجدانه به دنبال فعالیت نیستند و کارها را در نیمه راه رها می‌کنند.

وی با بیان اینکه کسب موفقیت نیاز به تلاش و زمان زیاد دارد، ابراز کرد: کسی در زمان کوتاه به این موفقیت‌ها نرسیده است و یک شبه نمی‌توان پله‌های ترقی را طی کرد. باید فرصت‌هایی ایجاد شود که حداکثر توان جوانان به شکوفایی برسد و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد.

این مسئول از بروز و ظهور مسائل دانش‌بنیان و نوآوری در برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: در این راستا تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی مرکز نوآوری در تهران انجام شده است و اکنون افراد را با نگاه داشتن کسب و کار دارای نوآوری و خلاقیت کمک می‌کنیم تا ایده به بلوغ برسد و کامل شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآور شد: ایده‌ها را باید به سمتی که نه تنها مسئله یک نفر را حل کند، بلکه خود در مسئله رفع فقر و محرومیت کمک کند، سوق داد؛ زیرا در کشور برای این امر نیاز به نوآوری و خلق ایده‌های جدید و پرورش ایده‌های جدید دارد.

وی با بیان اینکه آموزش در فناوری‌های فرهنگی و فناوری‌های صنایع خلاق مسئله بسیار مهمی است، ابراز کرد: یک خلاقیت و نوآوری است که می‌تواند به توانمندسازی افراد کمک کند، ضمن اینکه صاحب کسب و کار ایده‌پردازی می‌کند و مشتریان کسب و کار نیز در فرآیند محرومیت‌زدایی قرار می‌گیرند، بنابراین باید تلاش کنیم ببینم چه کسانی ایده‌هایی دارند که منجر به فقرزدایی و محرومیت‌زدایی شود.

فیروزآبادی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاددانشگاهی مولودان اندیشه حضرت امام (ره) و متولدان انقلاب هستند، افزود: این نهادهای انقلابی با فرهنگ انقلابی تشکیل شده‌اند؛ از اینرو امروز جامعه به روحیه جهادی و نهادهای شبیه جهاددانشگاهی نیاز داریم تا کشور از این شرایط تکان بخورد.

انتهای پیام
captcha