استقلال فکری و معیشتی؛ رویکرد حمایتی کمیته امداد زنجان
کد خبر: 4020332
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

استقلال فکری و معیشتی؛ رویکرد حمایتی کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: کمیته امداد استقلال فکری و معیشتی را با هدف متعادل‌سازی خانواده‌های تحت حمایت در دستور کار قرار دارد.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، 21 آذرماه در آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی استارتاپی ایده‌پردازی که در جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: پایتخت شور و شعور حسینی به درستی بهشت خیران است و نهاد‌های انقلابی نماد خواستن و توانستن به همراه برخاستن هستند.

وی به برگزاری اختتامیه رویداد کارآفرینی استارتاپی ایده‌بازار با ارائه گواهینامه‌ها و تجلیل از سه طرح برتر اشاره کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۲۰ خدمت متنوع و مختلف را ارائه می‌دهد که از بین آن‌ها خدمات حوزه اشتغال در راستای توانمندسازی جامعه هدف برجسته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به اینکه این نهاد نگاه صرفا حمایتی را به رویکرد توانمندسازی تغییر داده است، ابراز کرد: در واقع قالب‌هایی برای ارکان توانمندساز تعریف شده است تا خروجی فعالیت‌های این نهاد به تربیت افراد توانمند شده در شئون مختلف از جمله حوزه اشتغال، منجر شود.

این مسئول رفع نیازهای ضروری از جمله مسائل فرهنگی، بهداشتی، کمک به ثبات و سلامت خانواده، متعادل‌سازی خانواده برای حرکت به سمت تکامل، تأکید بر تحکیم بنیان خانواده، گرم‌شدن فضای خانواده، تلاش برای استقلال فکری و مخصوصاً استقلال معیشتی خانواده با یک رویکرد انگیزشی به‌ویژه برای جوانان را از اهداف مهم کمیته امداد برشمرد.

وی ادامه داد: کارهای حمایتی در این نهاد محفوظ بوده اما نگاه آن به مددجویان ترحمی نیست بلکه جنس کار این نهاد از نوع تکریمی است و با این روکرد به دنبال تعادل‌سازی هستیم تا خانواده از اضطراب و استرس به تعادل و در نهایت به تکامل برسد و فعالیت‌ها را مصداقی در نظر می‌گیریم که نمونه آن حضور 173 نفر در این رویداد و آموزش در فضای مجازی است که خروجی آن سه طرح برتر در سطح ملی است.

صفری با بیان اینکه طرح مزرعه اشتراکی باید در سطح کلان ملی و فراتر از کمیته امداد پیگیری شود، تصریح کرد: معتقدیم ایجاد اشتغال به تنهایی نیز برای جامعه هدف مفید نیست و باید نگاه همه‌جانبه داشت. طرح‌های برگزیده این رویداد کمک به بهبود فضای کسب و کار و نظام اقتصادی کشور است و کمیته امداد به همت خانواده‌ها و با هم‌افزایی دستگاه‌های دیگر مثل جهاددانشگاهی به توانمندسازی و ایجاد درآمد پایدار این خانواده‌ها تلاش می‌کند.

انتهای پیام
captcha