675 مسکن برای مددجویان کمیته امداد زنجان احداث می‌شود
کد خبر: 4024698
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
تا پایان سال 1401؛

675 مسکن برای مددجویان کمیته امداد زنجان احداث می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: 425 واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند دارای زمین و 250 واحد مسکن برای مددجویان فاقد زمین مسکونی تا پایان سال 1401 احداث می‌شود.

هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: کمیته امداد در محورهای مختلف به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد که طبق برنامه‌ریزی در حوزه حمایت و سلامت خانواده باید سه هزار و 351 قلم خدمت در بخش‌های وام کارگشایی، تأمین وسایل و لوازم گرمایشی، تأمین وسایل ضروری زندگی، کمک به امر ازدواج فرزندان خانواده‌ها، تأمین جهیزیه و کمک به هزینه‌های درمان و ودیعه مسکن نیازمندان ارائه دهد.

وی به برنامه‌های تأمین مسکن نیازمندان و خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و گفت: احداث 425 واحد مسکونی برای مددجویان نیازمند دارای زمین و 250 واحد مسکن برای مددجویان فاقد زمین مسکونی تا پایان سال 1401 و بهسازی و احداث 681 باب حمام و سرویس بهداشتی تا پایان سال جاری باید انجام شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اشتغال و توانمندسازی از دغدغه‌های مهم این نهاد است، اظهار کرد: با تخصیص 225 میلیارد تومان اعتبار کمیته امداد استان زنجان تا پایان سال جاری برای پنج هزار 101 مددجوی تحت حمایت و اقشار نیازمند اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی اثربخش به خانواده‌های تحت حمایت در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و اعتبارات داخلی این نهاد، بخشی از منابع اعتباری مورد نیاز برای ارائه خدمات به جامعه هدف به‌صورت معوض و از طریق پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تأمین‌شده و از این طریق هم‌افزایی لازم در تأمین منابع مورد نیاز برای خدمت‌رسانی مؤثر و هدفمند ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات معوض کمیته امداد از طریق صندوق امداد ولایت به جامعه هدف این نهاد ارائه می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس دو هزار و 704 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق صندوق امداد ولایت از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان پرداخت‌ شده است.

صفری میزان تسهیلات پرداختی به خانواده‌های تحت حمایت این نهاد از طریق صندوق امداد ولایت از ابتدای سال جاری تاکنون را بیش از 26 میلیارد و 750 میلیون تومان برشمرد و افزود: تسهیلات قرض‌الحسنه پرداختی به مددجویان از طریق صندوق امداد ولایت از ابتدای سال جاری تاکنون به‌منظور رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف این نهاد در قالب کارگشایی، درمان، اشتغال، آموزش کسب‌وکار، فرهنگی و تحصیلی، مسکن و ودیعه مسکن و خدمات عمرانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تأمین منابع موردنیاز برای ارائه خدمات معوض به مددجویان تحت حمایت، سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن زمینه مشارکت خیران در قالب سپرده خیران، خدمات معوض به مددجویان توسعه‌یافته و در تحقق اهداف و برنامه‌های این نهاد به‌ویژه در حوزه توانمندسازی جامعه هدف اثرگذار شود.

انتهای پیام
captcha