وقتی حروف‌چینی آیات نور الهی را به قلب تاباند
کد خبر: 4014909
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

وقتی حروف‌چینی آیات نور الهی را به قلب تاباند

مرحوم پرویز رمضانی، یکی از پیشکسوتان قرآنی استان فارس است که به شیوه سنتی حافظ کل قرآن کریم بود. شغل شریفشان حروف‌چینی در چاپخانه فرهنگ شیراز بود که در حین همین حروف‌چینی آیات موفق به حفظ قرآن کریم شد.

مرحوم پرویز رمضانیعلی‌اکبر ظفرآبادی، داور مسابقات قرآن کریم و پیشکسوت قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت درگذشت استاد پرویز رمضانی، یکی از پیشکسوتان قرآنی فارس گفت: از دهه 60 با ایشان آشنایی پیدا کردم گرچه سابقه فعالیت آن مرحوم به دوران پیش از انقلاب بازمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم حافظ کل قرآن کریم نه به شیوه کلاسیک بلکه به شیوه سنتی بودند گفت: ایشان در چاپخانه فرهنگ شیراز فعالیت می‌کردند و در حین کار و حروف‌چینی حفظ قرآن هم انجام می‌دادند و در جلسات استاد حریری که اکنون در مشهد هستند، شرکت می‌کردند.

ظفرآبادی بیان کرد: مرحوم رمضانی در دهه 60 و 70 هر ساله در مسابقات قرآن شرکت می‌کردند و حتی مقام‌هایی هم در این عرصه کسب کردند اما چون شیوه پاسخگویی ایشان به حفظ آیات به روش سنتی بود و با صوت و لحن آشنایی چندانی نداشتند، معمولاً بالاتر از مرحله کشوری نرفتند.

وی در پاسخ به اینکه چرا طی سال‌های اخیر هیچ خبری از ایشان در میان جامعه قرآنی فارس نبود، گفت: متأسفانه جامعه قرآنی فارس دچار این معضل هستند یعنی مسئولان هیچ توجهی ندارند و ارگان‌های قرآنی مثل اوقاف و سازمان تبلیغات و ارشاد و ارگان‌های دیگر مردمی معمولا تا وقتی که فرد در بورس و اجرا هست از آن استفاده می‌کنند، وقتی که سنش بالا رفت یا مشکلاتی پیدا کرد آن را رها می‌کنند و این معضلی است که در استان فارس علاوه بر معضلات دیگر وجود دارد.

این داور مسابقات قرآن بیان کرد: در دهه 70 دانش‌آموزان و اساتیدی که بودند رشد کردند و جزو داوران و اساتید شدند و دیگر قدیمی‌ها نمی‌شناختند و اگر اکنون از فعالان قرآنی سؤال کنید بسیاری از قدیمی‌ها را نمی‌شناسند از جمله مرحوم رمضانی.

ظفرآبادی با یادآوری اینکه ارادت زیادی به مرحوم رمضانی داشته است، گفت: ایشان هم حافظ کل قرآن هم پیشکسوت قرآنی و هم اخلاق و منش قرآنی داشت و بسیار خوش اخلاق و کم حرف بود و بسیار سکوت داشتند و همیشه در حال حالتی چه در راه رفتن چه در جلساتی که سکوت داشتند همواره زیر لب آیات قرآن را برای خود زمزمه می‌کردند و می‌گفتند سوره‌ها را برای خود مرور می‌کنم تا فراموش نکنم.

انتهای پیام
captcha