زیارت و توسل به اهل‌ بیت(ع) را در قلب فرزندان‌مان نهادینه کنیم
کد خبر: 4009340
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
استاد حوزه علمیه:

زیارت و توسل به اهل‌ بیت(ع) را در قلب فرزندان‌مان نهادینه کنیم

استاد حوزه علمیه گفت: زیارت و توسل به اهل‌ بیت(ع) را باید در قلب فرزندان خود نهادینه کنیم تا این فرهنگ در نسل‌های بعد از ما هم ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی آریا استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی‌آریا، استاد حوزه علمیه، هشتم آبان‌ماه در سخنرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، گفت: امام رضا(ع) به‌ اجبار به طوس تبعید شدند و از برخورد امام معلوم بود این سفر بازگشتی ندارد؛ از اهداف حضرت معصومه(س) برای دیدار برادرشان در طوس، کامل کردن سفر امام رضا(ع) بود تا مردم از این تبعید با خبر شوند و به همین دلیل دشمنان سوء قصد کردند تا ایشان را به شهادت برسانند که در نهایت ایشان به قم آمدند.

وی با اشاره به سفارش‌های زیاد در مورد زیارت حضرت معصومه(س)، ادامه داد: ظالمان تاریخ به‌خاطر اثری که زیارت این حرم‌های شریف دارد و ترس از آثار این حرم‌ها برخی اوقات تصمیم به تخریب حرم‌های اهل بیت(ع) می‌گرفتند و حتی امروز هم قصد تخریب حرم‌ها را دارند.

استاد حوزه علمیه حرم اهل‌ بیت(ع) را محل پذیرش توبه و جایگاه اتصال آسمان و زمین دانست و گفت: اهل‌ بیت(ع) نزد خداوند آبرو دارند و باید بدانیم که در چه مکانی حضور داریم و مانع اصلی زیارت این حرم‌ها خود شیطان است.

سعیدی‌آریا با بیان این که حتی دیوار این حرم‌ها نیز احترام دارد، گفت: علمای ما احترام ویژه‌ای برای حرم‌ها و به‌ویژه حرم حضرت معصومه(س) قائل بودند و در مسائل و مشکلاتی مالی، تحصیلی و علمی به حضرت معصومه(س) متوسل می‌شدند.

وی با بیان اینکه یاد خدا قلب انسان را آرام می‌کند، ادامه داد: حضرت معصومه(س) در راه امام خود جهاد کردند و به شهادت رسیدند؛ انسان وقتی به ضریح و بارگاه این حضرت نگاه می‌کند یاد خدا در ذهن انسان متصور شده و دل انسان آرام می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: باید در قلب فرزندان خود زیارت و توسل به اهل‌ بیت(ع) را نهادینه کنیم تا این فرهنگ در نسل‌های بعد از ما هم ادامه داشته باشد. وقتی با فرزندان خود به حرم می‌رویم باید کاری کنیم که شیرینی زیارت و خاطره شاد از حرم و زیارت در ذهن آنها باقی بماند.

انتهای پیام
captcha