قضیه فلسطین شاخص اصلی وحدت اسلامی است
کد خبر: 4008854
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
امام جمعه عسلویه:

قضیه فلسطین شاخص اصلی وحدت اسلامی است

امام جمعه عسلویه با اشاره به اهمیت وجود وحدت میان شیعه و سنی گفت: امروز کلمه شیعه و سنی در ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها وارد شده است و آنها با اصل اسلام مخالفند و در این بین قضیه فلسطین شاخص اصلی وحدت اسلامی است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد، امام جمعه عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه امروز 7 آبان شهر عسلویه به مصادیق اهل تقوا اشاره کرد و گفت: شیخ رجبعلی خیاط از جمله مؤمنین و اهل تقوا بود. مهمترین ویژگی شیخ و بزرگترین هنر او رسیدن به کیمیای محبت خداوند بود. او بارزترین مصداق انسانی بود که خدا را دوست داشت و خدا هم او را دوست داشت.

هاشمی‌نژاد با اشاره به فرازی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شرکت کنندگان در کنفرانس وحدت اسلامی اضافه کرد: رهبر انقلاب فرمودند وحدت اسلامی امری اصولی است نه تاکتیکی و در شرایط خاص. باید توجه داشت که وحدت یک امر اساسی و اصولی است که همیشه باید باشد. این هم افزایی باعث قوی شدن مسلمانان می‌شود که با دست پر به تعامل با کشورهای غیر مسلمان وارد شوند.

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز کلمه شیعه و سنی در ادبیات سیاسی آمریکایی‌ها وارد شده است و آنها با اصل اسلام مخالفند. قضیه فلسطین شاخص اصلی وحدت اسلامی است. مسئله فلسطین باعث وحدت مسلمین می‌شود. اقدامات دولت‌های منطقه برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی گناه و خیانت بزرگی است. باید از این حرکت ضد وحدت اسلامی برگردند و خطای خود را جبران کنند.

وی سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: کار شهید فهمیده در تاریخ ثبت شد و ماندنی شد. بهترین اسوه و الگو برای نوجوانان و جوانان ماست، باید به او اقتدا کنند و او را معلم و مربی خود قرار دهند.

امام جمعه عسلویه سالروز شهادت اولین شهید محراب شهید قاضی طباطبایی به دست منافقین را گرامی داشت و افزود: این شهید همراه امام بود و پیام‌های امام را به گوش مردم آذربایجان می‌رساند. به خانواده‌اش توصیه می‌کرد در همه حال خدا را در نظر بگیرند و مادی و دنیا طلب نباشند.

هاشمی‌نژاد ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام را تبریک گفت و ادامه داد: امام خمینی(ره) این حرکت را موجب خواری و خفت آمریکا دانست و آن را انقلاب دوم نامید.

وی با اشاره حمله سایبری به سامانه سوخت گفت: این حرکت دشمن نابخردانه بود. دشمن دنبال ایجاد نارضایتی در مردم بود ولی هم مردم هوشیار بودند و هم دولت مدیریت کرد و با درایت در چند ساعت مشکل را حل کردند و دولت در کنار مردم بود و رئیس جمهور در پمپ بنزین حضور پیدا کرد و با مردم و جایگاه داران صحبت کردند. وقتی مردم احساس کنند مسئولین در کنارشان هستند احساس آرامش می‌کنند.

هاشمی‌نژاد هتک حرمت به آیت‌الله صافی گلپایگانی را محکوم کرد و افزود: هتک حرمت به مرجع تقلید از هیچکس پذیرفته نیست، این حرکت محکوم است و امت اسلامی ما نمی‌پذیرد باید توجه داشت که صیانت از مرجعیت لازم و واجب است و ایشان نیز مرجع بزرگواری است که کنار حضرت امام و مقام معظم رهبری بودند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha