بنیان خانواده بر مبنای اخلاق حسنه پایه‌گذاری شود
کد خبر: 4128060
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
آیت‌الله صفایی‌بوشهری تأکید کرد:

بنیان خانواده بر مبنای اخلاق حسنه پایه‌گذاری شود

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: باید اخلاق حسنه و رفتار شایسته در بنیان خانواده و در رفتار با همسر، فرزند و همسایه جاری و جریان سازنده ایمانی و رشدافزار داشته باشد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، درس اخلاق ویژه طلاب، با حضور آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز، ۲۳ اسفندماه، در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) منطقه یک محله ایثار این شهر برگزار شد.

استاد درس اخلاق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در این جلسه، به تبیین و تحلیل اجتماعی نقش علمای اهل‌سنت در دربار حکومت عباسیان پرداخت و اظهارکرد: انسان مجموعه‌ای از صفات حسنه و سیئه است. صفات حسنه، انسان را به اوج کمال اخلاقی و منش رفتاری می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه یک‌سری عیب‌ها هستند که انسان را سرزنش می‌کند، گفت: انسان باید از صفات رذیله و عیب‌های خفت‌بار دوری کند که در نتیجه عاقبت خیر و نیکویی زندگی‌مان را در بر بگیرد‌.

نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» تصریح کرد: انسانی که دارایی‌اش تندخویی و عیوب رفتاری است باید این دارایی را تبدیل به اخلاق حسنه و شایسته کند.باید اخلاق حسنه و رفتار شایسته در بنیان خانواده و در رفتار با همسر و فرزند و همسایه جاری و جریان سازنده ایمانی و رشدافزار داشته باشد.

امام جمعه بوشهر بهترین دعا‌ها در احادیث و بیان آل‌الله(ع) ذکر شده است، گفت: احسان، مردم‌داری و داشتن عشق به دعا و عبادت به‌عنوان بخشی از دارایی‌های انسان‌ است که صفات حسنه دارد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با ابراز اینکه مرگ آخرین مسیر دنیا است پس نباید به این دنیای پوچ حریص بود، گفت: قرآن اساس دین اسلام است و نقشه راه مسلمانان و مؤمنین موحد است و داشتن خانواده قرآنی و عترتی بزرگترین خدمت به اسلام و جامعه ایمانی است.

خبرنگار، سیده‌فردوس رضوی
عکاس، حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha