گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم
کد خبر: 4004935
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم امروز پنج‌شنبه وارد شهر مقدس قم شد و با چند تَن از مراجع عظام تقلید و علمای این شهر دیدار کرد که در این دیدارها بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم و توجه به ورزش‌های بومی و ورزش بانوان تأکید شد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

به گزارش ایکنا از قم، سید حمید سجادی روز پنجشنبه وارد قم شد و در اولین برنامه کاری خود با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) ضمن غبار روبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع با امام و شهدا تجدید بیعت کرد.

وزیر ورزش و جوانان در ابتدای سفر کاری خود به قم با تشرف به حرم مطهر حضرت معصومه(س)، از بارگاه منور ایشان زیارت و در مراسم خطبه خوانی حضور پیدا کرد.

وزارت ورزش و جوانان به کشف استعداد ورزشی از دوران کودکی توجه کند

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با وی، با اشاره به روایات و مفاهیم دینی بر ورزش و آمادگی جسمانی، اظهار کرد: امروز وزن کشورها با ورزش و قهرمانی‌های ورزشکاران سنجیده می‌شود و افکار عمومی دنیا قدرت یک کشور را در بسیاری از مواقع با موفقیت کشورها می‌سنجند.

وی ادامه داد: استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان باید به سطح محلات برسد و مسئولان این وزارتخانه با حضور در محل‌های بازی کودکان از همان ابتدا بر کشف استعدادها توجه داشته باشد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه ورزش علاوه بر مزیت‌ها و ویژگی‌های فردی و آمادگی جسمانی در عرصه بین الملل حائز اهمیت است، ابراز کرد: ورزش امروزه در مبادلات بین المللی تعیین کننده است.

حمایت از ورزش همگانی و ورزش قهرمانی؛ رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان

سجادی، وزیر ورزش نیز در ادامه این دیدار گفت: حوزه جوانان با چالش‌های خاص خود همراه است، بخشی از مباحث مربوط به جوانان مربوط به وزارت ورزش و جوانان است که بصورت جدی در حال پیگیری می‌باشد.

وزیر ورزش و جوانان حمایت از ورزش همگانی و ورزش قهرمانی را رویکرد اصلی این وزارتخانه دانست و گفت: نزدیک به ۳ سال به المپیک آینده و حدود ۱۱ ماه به آغاز بازی‌های آسیایی باقی مانده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایران با تمام قدرت در این رویدادها شرکت خواهد کرد.

سجادی یادآور شد: برنامه‌ریزی جهت برگزاری رقابت‌های ورزشی در بین کشورهای محور مقاومت، تقویت روحیه جوانمردی و توجه به اصل بنیان خانواده از برنامه‌های آتی این وزارتخانه است.

تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش بین مردم

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با وی، اظهار کرد: بنده بدلیل پایبندی و استمرار بر ورزش هم اکنون از نظر فشارهای قلبی و عروقی نشاط یک جوان ۴۰ ساله را در خود احساس می کنم و پزشکان نیز اخیرا بر این مساله صحه گذاشته‌اند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

وی با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در بین جوانان بیان کرد: بنده در برخی امور مانند کوهنوردی حاضر هستم با برخی جوانان امروزی مسابقه بگذارم.

این مرجع تقلید با تاکید بر لزوم همگانی شدن ورزش در بین مردم، بیان کرد: ورزش اگر مستمر و مداوم باشد سبب قدرت جسمانی انسان می شود و اگر استمرار در آن نباشد سبب خسارت و سستی بدن می‌شود.

در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان به ورزش‌های بومی توجه می‌شود

سید حمید سجادی نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می‌برد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: ورزش‌های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار می‌گیرد.

ورزش بانوان به سمت خودکفایی برود

آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، نیز در دیدار با وزیر ورزش و جوانان با وی، تصریح کرد: ورزش بانوان در ایران باید بدون نیاز به آقایان باید به سمت خودکفایی و استقلال حرکت کند.

وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان اقداماتی انجام دهد که ورزش وسیله توجه به خداوند باشد و برخی رفتارهای احتمالی موجب سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

علوی گرگانی گفت: ایران باید الگوی کشورهای اسلامی در دنیا باشد و از این نظر بروز برخی صحنه ها و تصاویر مورد تایید نیست.

توجه به ورزش بانوان با حفظ ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی

وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: در دوره جدید به ورزش بانوان با حفظ ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی توجه می‌شود.

سیدحمید سجادی ادامه داد: وزارت ورزش در تلاش است تا نوجوانان را از سنین پایین با ورزش آشنا کند و این علاقه تا پایان عمر همراه آنها باشد.

به گفته وی، ورزش همگانی تاثیر بسزایی در کاهش هزینه های بیماری در جوامع مختلف دارد و توسعه ورزش همگانی در کشورهای پیشرفته به عنوان یک رویکرد مهم در دستور کار است.

احکام دینی در ورزش مخدوش نشود

آیت‌الله سعیدی نیز در دیدار وزیر ورزش و جوانان با وی گفت: رعایت مسائل دینی در ورزش از مهمترین امور است و در ورزش نباید احکام دینی مخدوش شود، گفت: همانطور که دشمنان ما بی پروا خواسته‌های خود را نشان می‌دهند و تبلیغ می‌کنند، چرا یک انسان مؤمن و مسلمان نباید از دین خود دفاع کند و عقاید خود را در ورزش آشکار کند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده است

سجادی نیز در این دیدار با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از ترکیب سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی تشکیل شده است، گفت: اگرچه که ورزش کشور زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است، ولی خوشبختانه بسیاری از دستگاه ها امر ورزش را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه در وزارت ورزش و جوانان ۲۲۵ گونه ورزش در قالب ۵۲ فدراسیون و ۱۰۰ انجمن مدیریت می شوند، افزود: در کنار آن کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک نیز وجود دارد و در بحث ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: سند جامع تحول ورزش کشور تدوین شده و به زودی برای تصویب و ابلاغ در هیات دولت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توجه به تحقیق و پژوهش در مسائل ورزشی

آیت‌الله علیرضا اعرافی نیز در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، با بیان اینکه طی سال‌های گذشته اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی انجام شده است، گفت: در سطح حوزه علمیه قم ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه‌های ورزشی، گفت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی نباید کم ارزش شمرده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند در حوزه اخلاق و گفتمان انقلابی پیشتاز باشد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به قم

به گفته مدیر حوزه‌های علمیه کشور، وزارت ورزش و جوانان باید ورزش کشور را از برخی اشکالات و ایردات ممکن با برنامه ریزی درست و ادبیات صحیح اصلاح کند.

حمایت از ورزش همگانی مورد تأکید وزارت ورزش و جوانان است

سیدحمید سجادی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه تجربه ورزش همگانی در دنیا یک تجربه موفق و امتحان پس داده است، گفت: حمایت از ورزش همگانی بصورت جدی مورد تاکید وزارت خانه و دولت سیزدهم است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: بنده ۱۷ سال در رشته دوومیدانی فعالیت کردم و هنوز برخی رکودهای بنده که از آن خود کرده ام جوانان به آن دست نیافته‌اند و این قبیل مسائل یکی از دغدغه‌های امروز ورزش کشور است.

سجادی تصریح کرد: توقع از ورزش ایران بالا رفته و در هر رویداد ورزشی که برگزار می‌شود مردم به دلیل نتایج درخشان گذشته انتظار کسب مدال‌های متنوع دارند.

انتهای پیام
captcha