مشاوره روانشناسی در کنار درمان ناباروری ضروری است
کد خبر: 3982713
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

مشاوره روانشناسی در کنار درمان ناباروری ضروری است

مدیر گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل گروه تحقیقات جهاد دانشگاهی قم بر لزوم انجام مشاوره روانشناسی در کنار روش‌های درمان ناباروری تاکید کرد.

به گزارش ایکنا از قم به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، راحیل جنتی‌فر مدیر گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل گروه تحقیقات جهاد دانشگاهی قم در گفت‌وگویی بر لزوم انجام مشاوره روانشناسی در کنار روش‌های درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: ناباروری بر زندگی مردان و زنان تاثیر می‌گذارد و افراد مبتلا را در معرض مشکلات عاطفی و روانی زیادی قرار می‎‌دهد.

وی ادامه داد: لذا به نظر می‌رسد توجه به نیازهای روحی زوج‌های نابارور باید بخشی از درمان‌های ناباروری آن‌ها باشد، زیرا زمانی که هر یک از زوجین نیاز به درک و حمایت دیگری پیدا می‌کند رابطه زوجین تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

جنتی فر افزود: زوجین باید بدانند که ناباروری مثل دیگر جنبه‌های زندگی صرفا یک واقعیتی است که نباید با ناراحتی توام باشد.

مدیر گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل گروه تحقیقات جهاد دانشگاهی قم گفت: اگر مراکز درمان ناباروری قبل از اقدام به هرگونه روش درمانی، ابتدا از نظر روانی زوجین را آماده کنند چه بسا این زوجین در نتیجه‌گیری قدم موثرتری برمی‌دارند.

یادآور می‌شود که مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره جهاد دانشگاهی استان قم از سال 1398 با استقرار در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری "رویا" خدمات مشاوره و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و انگیزشی را به مراجعین این مرکز ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha