اقتدار و عزتمندی ایران در گرو همدلی و شرکت حداکثری در انتخابات است
کد خبر: 3978180
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
مدیر جامعه الآیات الکریمه در گفت‌وگو با ایکنا:

اقتدار و عزتمندی ایران در گرو همدلی و شرکت حداکثری در انتخابات است

مدیر جامعه الآیات الکریمه با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات، تکلیف الهی است، گفت: در یک جامعه دینی انسان‌ها باید در تعیین سرنوشت خود اثرگذار باشند و این باعث خواهد شد شاهد جامعه‌ای عزتمند در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

اقتدار و عزتمندی ایران درگرو همدلی و شرکت حداکثری در انتخابات استحجت‌الاسلام‌ والمسلمین قادر امینی، عضو هیئت اندیشه‌ورز تحول نظام آموزشی کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اظهار کرد: یکی از چیزهایی که مسلمین بلکه کل بشر به آن احتیاج دارد، موضوع حکومت است، در حقیقت تشکیل حکومت، یک موهبت الهی و وظیفه دینی است.

وی افزود: به پا خواستن برای رسیدن به حکومت اسلامی ریشه در قرآن کریم و سیره اهل‌بیت (ع) دارد و هر انسان آزاداندیشی، وجود حکومت را برای جلوگیری از هرج‌ومرج ناشی از تزاحم و تلاقی منافع انسان‌ها و پرهیز از هرگونه اختلاف لازم و ضروری می‌داند.

عضو هیئت اندیشه‌ورز تحول نظام آموزشی کشور  بهترین شیوه روی کار آمدن حکام، شیوه عملیاتی در نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: در نظام جمهوری اسلامی که مبتنی بر اندیشه‌ سیاسی اسلام و مردم‌سالاری است، افراد برای تصدی مناصب دولتی توسط مردم انتخاب می‌شوند و مردم نقش ویژه‌ای در انتخاب دارند.

ملاک‌های قرآنی انتخاب فرد اصلح

مدیر جامعه الآیات الکریمه به بیان ملاک‌های قرآنی در انتخاب اشخاص پرداخت و یادآور شد: در ادبیات قرآن کریم شاخصه‌های مهمی برای انتخاب بیان‌شده است، مهم‌ترین شاخصه، ایمان و تقوا است، خداوند متعال در آیه 13 سوره حجرات می‌فرماید: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ » اگر شخص منتخب در باورهای اعتقادی و ایمانی کوچک‌ترین مشکلی داشته باشد، ضعف ایمان، باعث گسسته شدن مبانی اسلامی او شده و مشکلات بعدی را ایجاد خواهد کرد.

امینی تصریح کرد: شاخصه قرآنی دیگر در بحث انتخاب، علم و حکمت است، خداوند متعال در آیه 22 سوره یوسف می‌فرماید:«وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَیْنَاهُ حُکْمًا وَعِلْمًا». پرواضح است که ورود اشخاص در هر زمینه‌ای، نیازمند کسب تخصص و مهارت است و شخص بدون آن دچار سوء مدیریت خواهد شد.

وی ادامه داد: سومین شاخصه مهم قرآنی در بحث انتخاب، سابقه روشن و کارنامه عالی است، قرآن کریم در آیه 10و 11 سوره واقعه می‌فرماید: «وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ، أُوْلَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ». وظیفه شرعی و قانونی ما آن است که به دور از جنجال‌های سیاسی و نگاه‌های جناحی، زمام امور را به دست کسانی بدهیم که سابقه کاری درخشان و کارنامه مدیریتی موردقبول داشته باشند.

عضو هیئت اندیشه‌ورز تحول نظام آموزشی کشور گفت: شاخصه دیگر شخص منتخب، روحیه انقلابی و مجاهدانه اوست، خداوند متعال در آیه 95 سوره نساء می‌فرماید: «وَفَضَّلَ اللّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» روحیه انقلابی یعنی اینکه به دنبال آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد، تقوای فردی و سیاسی را حفظ کند و راه‌های نفوذ دشمن را بشناسد و مقابله کند. همچنین لازم است فرد منتخب، فرد اصلح باشد و علاوه بر تقوا، خردمندی و تخصص، خداترس و دلسوز مردم باشد.

مسئول منتخب با رأی مردم باید پاسخ‌گو باشد

مدیر جامعة الآیات الکریمه با خطاب قرار دادن نامزدها تذکراتی را بیان کرد: یادمان باشد که ریاست جمهوری، مسئولیت بسیار سنگینی است و مسئول و کارگزاری که با پشتوانه رأی مردم به پست و مقامی می‌رسد در مقابل همه مسئول است باید هم در دنیا و هم در آخرت پاسخگو باشد.

امینی ادامه داد: نباید کاندیدها به بهانه اخذ رأی بیشتر دچار تهمت گویی و بداخلاقی‌های انتخاباتی بشوند، بداخلاقی و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها، موجب دلسردی مردم نسبت به نظام می‌شود و صدمات زیادی را بر پیکره اخلاق جامعه وارد می‌سازد.

پیروزی در انتخابات، پایان کار نیست

وی بیان کرد: پیروزی در انتخابات، پایان کار نیست، لذا کسی که انتخاب می‌شود نباید مغرور شود و کسی که انتخاب نمی‌شود نباید مأیوس گردد، خداوند متعال در آیه 261 سوره بقره می‌فرماید: «و عَسی أَنْ تَکرَهُوا شیئاً و هوَ خیرٌ لَکُمْ و عسی أنْ تُحِبُّوا شیئاً و هوَ شرٌ لَکُم واللهُ یَعلَمُ و أنتم لا تعلَمون» و چه‌بسا چیزی را که ناخوش دارید، درحالی‌که خیر شما در آن است و چه‌بسا چیزی را دوست دارید در حالی که ضرر و شر شما در آن است و خداوند (صلاح شما را می‌داند) و شما نمی‌دانید.

عضو هیئت اندیشه‌ورز تحول نظام آموزشی کشور عنوان کرد: یادمان باشد که مهم‌ترین وظیفه رئیس‌جمهور باید تحقق آرمان‌های نظام و منویات مقام معظم رهبری باشد، متأسفانه امروز قرآن کریم مهجورتر از گذشته است، انتظارات از فرد منتخب این است که نگاه ویژه‌ای به مسائل کلان فرهنگی و قرآنی کشورمان داشته باشد چراکه با اولویت قرار دادن قرآن کریم، همه مشکلات و معضلات جامعه پایان می‌پذیرد.

بی‌تفاوتی و سیاست زدگی مردم بزرگ‌ترین تهدید در عرصه سیاسی کشور است

مدیر جامعة الآیات الکریمه با تأکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات امری لازم و بدیهی است، امروز بزرگ‌ترین تهدید در عرصه سیاسی کشور، بی‌تفاوتی و سیاست زدگی مردم است، اینکه مردم احساس سهیم بودن در قدرت را نداشته باشند. این تفکر باعث آن خواهد شد که فرصت‌طلبان و سودجویان در این عرصه ورود کنند و به منافع شخصی و حزبی‌شان برسند. بی‌اعتنایی و عدم استفاده از این حق، دادن حق تصمیم به دیگران است.

امینی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، تکلیف الهی است چرا که در یک جامعه دینی انسان‌ها باید در تعیین سرنوشت خود اثرگذار باشند، شرکت حداکثری، عامل حفظ جمهوریت نظام است که این امر بدون مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر نیست؛ این حضور آحاد مردم است که باعث خواهد شد شاهد جامعه‌ای عزتمند در سطح ملی و بین‌المللی باشیم، پس برای ساختن ایرانی شکوهمند باید دست‌ها را به کار ببندیم و آستین‌ها بالا بزنیم.

انتهای پیام
captcha