امام حسین(ع) یک عابد حقیقی به درگاه الهی بود
کد خبر: 3960257
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

امام حسین(ع) یک عابد حقیقی به درگاه الهی بود

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه جنبه‌های ارزشی امام حسین(ع) انسان را حیرت‌زده می‌کند، گفت: نباید فقط به این جنبه‌های ارزشی ایثار، صبر، شجاعت و فداکاری اکتفا کرد، چراکه حضرت یک عابد حقیقی به درگاه الهی بودند.

امام حسین(ع) یک عابد حقیقی به درگاه الهی بودبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد طی سخنانی 27 اسفندماه در شب میلاد امام حسین(ع) در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: ماه شعبان، ماه بندگی خداوند و ماه آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت الهی است و شب سوم ماه شعبان نیز شب ولادت باسعادت خامس اهل کساء و سفینه نجات است.

وی افزود: در شب میلاد امام حسین(ع) ملائکه دسته‌دسته فرود می‌آمدند و خدمت رسول گرامی اسلام تبریک می‌گفتند و امام حسین(ع) ویژگی‌هایی داشتند که با بعضی انبیاء گذشته مشترک بودند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یکی از خصوصیات امام حسین(ع) این است که حضرت شش‌ماهه متولد شده‌اند و در این جهت با حضرت یحیی(ع) مشترک هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسین(ع) این است که قبل از ایشان کسی در عرب نامش حسین نبوده و اولین نام حسین بر روی حضرت نهاده شده است و در خصوص حضرت یحیی(ع) نیز کسی قبلاً به این نام وجود نداشته است.

نظری منفرد یادآور شد: ویژگی سوم امام حسین(ع) شهادت حضرت است که با حضرت یحیی(ع) در این خصوص مشترک است.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: گریستن آسمان برای شهادت امام حسین(ع) و حضرت یحیی(ع) اشتراکی است و حضرت یحیی(ع) وقتی جوان بود به شهادت رسید؛ خداوند وی را در سن کودکی به مقامات عالی  رساند و حضرت قبل از بلوغ ظاهری به‌طور عجیبی عبادت خداوند را انجام می‌دادند و اهل بکاء شدید بودند.

وی افزود: انسان وقتی به خداوند برسد بدون درنگ عبادت خداوند را انجام خواهد داد؛ همان‌طور که وقتی حضرت یحیی(ع) به این مقام رسید عبادت خداوند را انجام ‌داد و تمام این خصوصیات حضرت یحیی(ع) در امام حسین(ع) نیز وجود داشت.

نظری منفرد بیان کرد: اگر کسی بخواهد عبودیت امام حسین(ع) را درک کند باید به دعای عرفه حضرت نگاه کند، چراکه این دعا یک کتاب جامع زندگی است و یکی از گنج‌هایی است که از حضرت به ما رسیده؛ این دعا صادر نمی‌شود مگر از انسانی که در مسیر بندگی به اوج و قله عبودیت رسیده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جنبه‌های ارزشی امام حسین(ع) انسان را حیرت‌زده می‌کند، گفت: نباید فقط به این جنبه‌های ارزشی ایثار، صبر، شجاعت و فداکاری اکتفا کرد؛ چراکه حضرت یک عابد حقیقی به درگاه الهی بودند.

انتهای پیام
captcha