حکایت بانوی 58 ساله مصری که زندگی خود را وقف قرآن کرد
کد خبر: 3954452
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

حکایت بانوی 58 ساله مصری که زندگی خود را وقف قرآن کرد

«ستیته عبدالعظیم دوریش» بانوی 58 ساله کم‌بینای مصری و حافظ قرآن است که عمر خود را وقف این کتاب آسمانی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، ستیته عبدالعظیم دوریش درباره داستان زندگی خود چنین می‌گوید: من در روستای الرمله در شهر بلبیس واقع در استان الشرقیه مصر با ضایعه کم‌بینایی متولد شدم. با وجود اینکه عمل‌های جراحی بسیاری انجام دادم اما وضعیت بینایی من بهبود نیافت. من عاشق گوش دادن به قرائت قرآن پدرم بودم که امام جماعت و خطیب مسجد بود. لذا در 4 سالگی به مکتب‌خانه روستایمان نزد شیخ عبدالرحمن عوض‌الله رفتم و در آنجا مشغول یادگیری قرآن کریم شدم.
 
وی می‌افزاید: در سن 9 سالگی قرآن را به صورت کامل حفظ کردم و به دلیل مهارت‌های که داشتم، شیخ عبدالرحمن به من اعتماد کرد و مرا به عنوان مسئول حفظ قرآن هم‌کلاسی‌های هم‌سن خودم که در حفظ قرآن ضعیف‌تر بودند، انتخاب کرد. آن زمان قرآن را روی لوح‌های چوبی می‌نوشتیم. من زندگی خود را صرف تلاوت و حفظ قرآن کرده بودم و در مراسم عزاداری قرآن تلاوت می‌کردم لذا به عنوان یک قاری زن مشهور شده بودم.
 
این بانوی مصری در ادامه می‌گوید: خداوند همسری صالح به من عطا کرد. همسر اول او فوت کرده بود و 5 فرزند در سنین مختلف داشت. تمام تلاش ما تربیت این فرزندان بود و من آنها را فرزندان خودم به حساب می‌آوردم؛ تا اینکه آنها به مناصب مهم دست یافتند. فرزند بزرگ خانواده مدیر مدرسه شد، فرزند دوم صنعتگر، فرزند سوم استاد دانشگاه، فرزند چهارم داروساز شد و دختر خانواده را که تحصیلات خود را به پایان نرساند، برای همسرداری و تشکیل خانواده آماده کردم. در واقع فرزندان همسرم بسیار خوب هستند و مرا پس از وفات همسرم یاری کرده و در کنار من ایستادند.
 
وی با اشاره به اینکه خود نیز در این زندگی دارای دو دختر شده است، گفت: فاطمه فارغ‌التحصیل کودکیاری و اسماء فارغ‌التحصیل ادبیات فرانسه است. فرزندان همسرم تا امروز مرا دوست داشته‌اند و من نیز آنها را دوست دارم.
 
این بانوی حافظ قرآن به مسئله کم‌بینایی خود اشاره کرد و گفت: من نزدیک بود نابینا شوم و ضعف بینایی‌ام با بالا رفتن سن، بسیار شدید شده بود اما کارهای شخصی خود را انجام می‌دادم و غذا آماده می‌کردم. قرآن کریم نیز در منزل من برکت به وجود آورده و خیری است که هیچ‌گاه پایان نمی‌پذیرد.
 
وی درباره فعالیت‌های خود نیز می‌گوید: من روز خود را از صبح با نماز و قرائت قرآن آغاز می‌کنم. در روزهای سال تحصیلی به آموزشگاه می‌روم اما اکنون که مدارس تعطیل است، از دانش‌آموزان برای حفظ قرآن در منزلم پذیرایی می‌کنم و بدون هیچ دستمزدی و تنها برای رضای خدا به آنها آموزش می‌دهم.
 
ستیته افزود: در طول نیم قرن آموزش حفظ قرآن، نسلی که فارغ‌التحصیل شده‌اند در حال حاضر دارای مناصب بالایی چون پزشکی، مهندسی، امامت مساجد و معلم هستند و خانه‌ای در روستای ما یافت نمی‌شود مگر اینکه فرزندان آن خانه قرآن را حفظ کرده‌اند.
 
وی در پایان به خانواده‌ها نصیحت کرد که به کودکان از سنین کودکی حفظ قرآن را بیاموزید و برای تثبیت قرآن در ذهن آنان، از سنین پایین آنها را به مراکز حفظ بفرستید، چرا که قرآن برای زندگی دنیا و آخرت هر فرد موجب برکت است، با توجه به حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرمود: «هرکس دنیا را می‌خواهد، قرآن بخواند و هرکس آخرت را می‌خواهد قرآن بخواند و هرکس هر دو را با هم می‌خواهد، باز هم قرآن بخواند.»
 
حکایت بانوی 58 ساله مصری که زندگی خود را وقف قرآن کرد + عکس
 
حکایت بانوی 58 ساله مصری که زندگی خود را وقف قرآن کرد + عکس
 
حکایت بانوی 58 ساله مصری که زندگی خود را وقف قرآن کرد + عکس
انتهای پیام
captcha