بانوی مصری و حفظ قرآن در هفتمین دهه زندگی + عکس
کد خبر: 4141436
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

بانوی مصری و حفظ قرآن در هفتمین دهه زندگی + عکس

نصفه عباس مغازی، بانوی 65 ساله مصری با وجود سواد اندک، تلاش برای حفظ قرآن را آغاز و تاکنون یک جزء از کلام وحی را حفظ کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، نصفه عباس مغازی، مشهور به نضوی، اهل روستای عضایمه در استان اسنای مصر، در سن 65 سالگی عزم خود را برای محقق ساختن آرزوی دیرینه‌اش یعنی حفظ کل قرآن کریم آغاز کرده است.

وی با وجود سالخوردگی با کودکانی که سن نوه‌های او را دارند، در مکتب‌خانه حاضر شده و مانند دیگر حاضران که کودکانی خردسال هستند، به آموختن و حفظ قرآن کریم با کمک استاد مکتب‌خانه مشغول است.

این قرآن‌آموز سالخورده، دو سال پیش تصمیم گرفت همراه کودکان به مکتب‌خانه رفته و با وجود سواد ناچیز خود در خواندن و نوشتن، حفظ قرآن کریم را آغاز کند. وی با تلاش بسیار موفق به حفظ جزء نخست قرآن شده و حفظ جزء دوم را آغاز کرده است.

به گفته نضوی، وی 10 سال پیش و پس از مرگ همسرش و ازدواج فرزندانش فرصت را برای تحقق آرزوی خود یعنی حفظ قرآن کریم مساعد دید و بدون توجه به اظهار تعجب دیگران تلاش برای تحقق این آرزو را آغاز کرد.

نضوی تأکید می‌کند: پس از مدتی دریافتم بهترین روش حفظ حضور در مکتب‌خانه است، اما به دلیل سواد اندک من در خواندن و نوشتن، قرائت و حفظ قرآن کریم برای من دشوار بود، اما با کمک شیخ هشام، معلم مکتب‌خانه و دیگر کودکان موفق به حفظ عم‌جزء شده‌ام و اکنون در حال حفظ جزء دوم از قرآن هستم.

این بانوی سالخورده مصری، حفظ کل قرآن کریم و تشرف به سفر حج را آرزوی دیرینه خود برشمرد.

انتهای پیام
captcha