بانوی کهنسال الجزایری و یک عمر انس با قرآن + فیلم
کد خبر: 4136227
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹

بانوی کهنسال الجزایری و یک عمر انس با قرآن + فیلم

حاجیه زهرا مداسی، بانوی 87 ساله الجزایری از یک عمر انس خود با قرآن و دو بار ختم قرآن در هر ماه می‌گوید.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، حاجیه زهرا مداسی 87 ساله ساکن محله لحریق در اینوگیسن الجزایر، از یک عمر انس خود با قرآن و دوبار ختم قرآن کریم در هر ماه سخن گفت. به گفته وی آخرین ختم قرآن در ماه رمضان اخیر بوده است که موفق به سه بار ختم قرآن شد و ثواب آن را به روح همسرش اهدا کرد که دو سال پیش درگذشته است.

او که در آستانه نود سالگی قرار دارد، با وجود مشکلات سلامتی و کهولت سن همچنان به قرائت و ختم قرآن کریم ادامه می‌دهد.

حاجیه زهرا مداسی به گفته خود هیچگاه به مدرسه نرفته است اما دلبستگی قلبی او به قرآن کریم عاملی برای غلبه بر تمام مشکلات و موانعی بوده است که دختران و پسران هم نسل او با آن مواجه بودند.

وی که در دوره استعمار فرانسوی در الجزایر در منطقه اوراس متولد شد مانند هم‌سالان خود با بی‌سوادی، فقر و سیاست‌های محدود کننده استعمار فرانسوی مواجه بود. با این حال در مکتب پدر خود، محمد امزیان مداسی در ارتفاعات هیزوگاردون در اینوگیسن، قرائت قرآن کریم را آموخت. پدر که از سوی استعمارگران فرانسوی از هلیکوپتر به پایین افکنده شد و به شهادت رسید، نخستین مشوق و معلم او در قرائت قرآن کریم بود.

حاجیه زهرا مداسی بعدها به گفته خود در دهه هفتاد میلادی در قرن گذشته از امام مسجد محله خواست تا مصحفی در اختیار او بگذارد. خطیب نیز پس از امتحان مهارت او در قرائت قرآن کریم او را تشویق کرد تا خواندن قرآن کریم را هیچگاه ترک نکند.

این بانوی کهنسال از همسر خود نیز به عنوان یکی دیگر از مشوقان خود در تلاوت قرآن کریم یاد می‌کند و از این رو در ماه رمضان امسال سه بار قرآن را ختم کرد تا ثواب آن را به روح همسر متوفی خود تقدیم کند.

انتهای پیام
captcha