بافت بیش از ۱۰۰۰ تخته فرش از سوی مددجویان زنجانی
کد خبر: 3928785
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

بافت بیش از ۱۰۰۰ تخته فرش از سوی مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون از طریق یک هزار و ۱۶ طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان یک هزار و  ۷۹۵ مترمربع فرش، گلیم، قالی و تابلو فرش بافته شده است.

بافت بیش از 1000 تخته فرش توسط مددجویان زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، 21 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای خارج شدن مددجویان از بدنه حمایتی یکی از اهداف مهم کمیته امداد است که با طرح‌های مختلف از جمله اشتغال خانگی، حمایت بیمه‌ای از واحدهای تولیدی برای به‌کارگیری مددجویان و اعطای تسهیلات به این مهم می‌پردازد.

وی بافت فرش و گلیم را از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال خواند و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان زنجان طرح اشتغال فرش‌بافی از طرح‌های زودبازده با بهره‌وری مناسب بوده و تلاش می‌شود با توسعه این کار زمینه درآمدزایی خانوارهای مددجویی تحت حمایت این نهاد بیش از پیش فراهم شود.

این مسئول با اشاره به اینکه یک هزار و 16 طرح در زمینه هنر فرشبافی برای اشتغال و خودکفایی مددجویان ایجاد شده است، ابراز کرد: با فعالیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح اشتغال فرش‌بافی در این استان از ابتدای امسال تاکنون هزار و 16 تخته فرش، گلیم و تابلوفرش توسط جامعه هدف این نهاد بافته ‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع یک هزار و 795 مترمربع فرش، گلیم و تابلوفرش در قالب طرح‌های اشتغال فرش‌بافی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بافته ‌شده است.

 وی مجموع فرش بافته ‌شده توسط مددجویان را 769 تخته قالی و 163 عدد تابلو فرش برشمرد و افزود: 84 طرح فرشبافی نیز توسط راهبران شغلی در بین مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است  و در 6 ماهه نخست سالجاری یک هزار و 370 مورد بازدید از طرح‌ها صورت گرفته است.

صفری یادآور شد: تسهیلات 5 ‌تا 50 میلیون تومانی بسته به نوع دار قالی و کیفیت مواد اولیه پشم و کرک همچنین جنس طرح فرش‌بافی ابریشم و یا خامه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به‌منظور درآمدزایی برای جامعه هدف این نهاد و با استفاده از منابع داخلی کمیته امداد و منابع بانکی تهیه صورت قرض الحسنه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در طرح فرش‌بافی از اقدامات مهم این نهاد است، بیان کرد: محصولات تولیدی طرح‌های فرش‌بافی از جمله فرش، گلیم و تابلو فرش از ابتدای امسال تاکنون 7 میلیارد و 383 میلیون ریال به فروش رسیده است.

انتهای پیام
captcha