بافت ۱۷۰۰ تخته فرش به همت مددجویان زنجانی
کد خبر: 3955937
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

بافت ۱۷۰۰ تخته فرش به همت مددجویان زنجانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ تخته فرش و تابلو از طریق مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافی تحت حمایت این نهاد تولید شده است.

بافت 1700 تخته فرش به همت مددجویان زنجانیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری 2278 فقره تسهیلات برای اشتغال 3432 نفر با اعتباری به مبلغ 84 میلیارد و 497 میلیون تومان از منابع داخلی کمیته امداد، صندوق امداد ولایت و منابع بانکی به مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده تا با توانمندسازی و کسب درآمد پایدار از بدنه حمایتی خارج شوند.

وی به اجرای طرح‌های اشتغال فرشبافی برای مددجویان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: راهبرد کمیته امداد استان زنجان در حوزه اشتغالزایی برای مددجویان تحت حمایت بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری فعالان بخش کسب و کار و توسعه زنجیره ارزش بخش‌های ویژه با تکیه بر دو الگوی راهبری شغلی و هدایت شغلی است.

این مسئول هدف از فعالیت‌های اشتغالزایی کمیته امداد و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و زوبازده برای مددجویان تحت حمایت را درآمدزایی برای جامعه هدف، توانمندسازی و استقلال اقتصادی آنان دانست و افزود: با همین نگاه توجه به توسعه مشاغل زودبازده در قالب کسب و کارهای کوچک و خانگی از جمله فرشبافی از اقدامات این نهاد در حوزه اشتغالزایی برای خانواده‌های زیر پوشش است. 

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 895 خانواده تحت حمایت با سرمایه‌گذاری و نظارت کمیته امداد استان زنجان از طریق ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک خانگی در رشته فرشبافی فعالیت دارند، ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود بیش از یک هزار و 700 تخته فرش و تابلو فرش از طریق مجریان طرح‌های اشتغال فرشبافی تحت حمایت این نهاد در 10 ماهه سال‌جاری تولید شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان بیان کرد: از محل فروش تولیدات طرح‌های اشتغال فرشبافی در قالب فرش و تابلو فرش بیش از یک میلیارد و 438 میلیون تومان برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان درآمدزایی شده است.

صفری با اشاره به اینکه پشتیبانی و نظارت فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی با هدف ارائه مشاوره‌های شغلی مناسب و کمک به پایدارسازی طرح‌های اشتغال فرشبافی از اقدامات دیگر این نهاد در حوزه اشتغال است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود 2 هزار و 100 مورد بازدید فنی از طرح‌های اشتغال فرشبافی مددجویان به عمل آمده و مشاوره‌ها و راهکارهای لازم در خصوص افزایش بهره‌وری این طرح‌ها از طریق کارشناسان فنی اشتغال این نهاد و راهبران شغلی به مجریان طرح‌های اشتغال ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha