ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خدابنده‌ای از ظرفیت موقوفات
کد خبر: 3932694
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خدابنده‌ای از ظرفیت موقوفات

رئیس اداره اوقاف شهرستان خدابنده از راه‌اندازی مرکز خیریه در خدابنده با همکاری خیران خبر داد و گفت: در این مرکز برای ۶۰ زن سرپرست خانوار اشتغالزایی می‌شود.

ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار خدابنده‌ای از ظرفیت موقوفاتعلی ذوالقدر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از راه‌اندازی مرکز نیکوکاری حضرت قیدار نبی(ع) خبر داد و گفت: این مرکز نیکوکاری با همکاری اداره کل کمیته امداد زنجان و اوقاف راه‌اندازی شده و هدف آن ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست است.

وی ارائه تسهیلات را یکی از راهکارهای برای حمایت و اشتغالزایی در این مرکز دانست و افزود: مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی در دستور کار قرار دارد و در این مرکز 30 نفر از زنان سرپرست خانوار مشغول کارهای خیاطی و قالیبافی خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر 30 نفری که به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند، 30 نفر نیز به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد و فعالیت زنان سرپرست خانوار در این مرکز موجب ایجاد درآمد پایدار برای آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدید سازمان اوقاف و امور خیریه بهره‌وری اقتصادی موقوفات، جذب سرمایه‌گذار برای ارتقای بهره‌وری موقوفه‌ها و در نهایت کمک به زنجیره اشتغال است.

ذوالقدر با اشاره به اینکه شهر قیدار شش دانگ موقوفه است، بیان کرد: این شهر جزو معدود شهرهایی است که موقوفه است و از همین محل عواید بسیاری برای مردم شهرستان داشته است و ساخت چند پروژه عمرانی مهم در قیدار از جمله ساختمان پیامبر اعظم یک و 2 و همچنین تالار احسان از مهمترین آن‌ها است.

وی یادآور شد: شهر قیدار نبی (ع) به صورت تمام و کمال موقوفه است و در بین شهر‌های استان قیدار نبی (ع) دارای بیشترین موقوفه از نظر ارزش ریالی است، تعداد موقوفات این شهر قریب به ۵۰۴ مورد و تعداد رقبات آن نیز بیش از ۱۴ هزار مورد است.

انتهای پیام
captcha