سند ارتقای فرهنگی وقف در زنجان رونمایی می‌شود
کد خبر: 3930308
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

سند ارتقای فرهنگی وقف در زنجان رونمایی می‌شود

مدیرکل اوقاف زنجان از برگزاری همایش یاوران وقف به‌صورت مجازی خبر داد و گفت: در حاشیه این همایش از سند ارتقای فرهنگ وقف و کتابخانه تخصصی مجازی وقف رونمایی می‌شود.

سند ارتقای فرهنگی وقف در زنجان رونمایی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام‌ مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، 29 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع کرونا برنامه‌های دهه وقف امسال را از سال‌های گذشته متفاوت کرده و برای برگزاری همایش‌ها از فضای مجازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال فقط یک همایش به نام یاوران وقف به شکل محدود و به شیوه مجازی برگزار می‌شود، ابراز کرد: در این همایش از سند ارتقای فرهنگ وقف، فراخوان همایش وقف و سلامت و کتابخانه تخصصی دیجیتالی وقف برای نخستین بار رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول به ترویج وقف در جامعه تأکید کرد و افزود: وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است و باید برای ارائه خدمات اجتماعی ماندگار و نیازهای مردم این کار فرهنگی توسعه یابد و در این بین موضوعاتی همچون اشتغال، ازدواج و مسکن جوانان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف زنجان به اجرای طرح مودت اشاره کرد و گفت: این طرح از سوی هیئت امناء و امین بقاع متبرکه به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مالی، معنوی و مشارکت برای عمران و آبادانی امامزادگان و مساجد اجرا می‌شود. مشارکت در طرح مودت به‌صورت نقدی و غیرنقدی و در قالب ساخت اسکلت، ساختمان، تهیه سیمان، سنگ، دیوار کشی، ساخت گنبد و گلدسته انجام می‌شود. خوشبختانه در این راستا اوقاف و البته مردم مشارکت خوبی داشته و اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

کرمی با اشاره به وجود نزدیک به 2 هزار امامزاده و مسجد در استان زنجان بیان کرد: سال قبل فقط 160 میلیون تومان بودجه برای بازسازی این اماکن مقدس در نظر گرفته شده بود که بودجه کمی بود. با اجرای طرح مودت در همین راستا سال قبل 4 میلیارد و 230 میلیوت تومان در طرح مودت مشارکت شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته با اولویت‌بندی در راستای بازسازی مساجد و بقاع متبرکه هزینه می‌شود، یادآور شد: شاید بتوان گفت نیمی از هزینه‌های مربوط به ساخت آستان مقدس امامزادگان و بازسازی آن‌ها در قالب طرح مودت و مشارکت مردم محقق می‌شود.

انتهای پیام
captcha