فعالیت‌های قرآنی فضای مجازی حمایت شوند
کد خبر: 3915663
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۴
حافظ قرآن:

فعالیت‌های قرآنی فضای مجازی حمایت شوند

حافظ قرآن با بیان اینکه کارهای خوبی هم از سوی برخی افراد مذهبی در فضای مجازی انجام شده ولی این افراد غالبا مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

فعالیت‌های قرآنی فضای مجازی حمایت شوندسیدقاسم سیدیان، حافظ قرآن کریم شرکت‌کننده در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم، در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: سطح مسابقات قرآن استان قم همیشه سطح بالایی داشته و دارد و همین مسئله هم سبب فشار روانی زیاد می‌شود.

وی افزود: قرعه‌های مسابقات جاندار و حرفه‌ای طراحی شده بود و داور این بخش هم از دقت و تسلط زیادی برخوردار بود.

سیدیان با اشاره به تاثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های حضوری قرآنی به واسطه کرونا تعطیل شد گرچه برنامه‌های حرم مطهر به صورت تلفنی دنبال و برخی روزهای خلوت هم با حضور تعداد افراد کمتری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن را از سال 86 شروع کرده و در سال 90 خاتمه داده است، اظهار کرد: در چند سال اول حفظ کل در استان مازندران شرکت داشتم که سطح بالایی هم داشت و چندسالی که در قم هستم در حفظ 20 جزء شرکت دارم و در حرم مطهر به تدریس قرآن مشغولم.

سیدیان با اشاره به تاثیر منفی فضای مجازی در فرهنگسازی جامعه بیان کرد: با وجود این مقدار زیاد هجوم فرهنگی باز می‌بینیم که جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به قرآن زیاد هستند ولی این به معنای آن نیست که وضعیت ما در فضای مجازی خوب است.

این حافظ قرآن بیان کرد: در قم موسسات و مراکز معتبر قرآنی زیادی وجود دارند که علاقه‌مندان در آن حضور می‌یابند که جای شکر دارد ولی وزنه فضای مجازی به نفع کارهای غیردینی بیشتر است.

وی افزود: در چنین شرایطی رسالت و وظیفه مبلغان و افراد متدین زیاد است و همه باید دلسوزانه در این جبهه فرهنگی تلاش کنند و مهمترین راه ایجاد جذابیت در کارهای مذهبی است.

این حافظ قرآن با بیان اینکه کارهای خوبی هم از سوی برخی افراد مذهبی انجام شده که طرفداران زیادی هم دارد، افزود: ولی این افراد غالبا مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و پشتوانه مالی و فکری ندارند.

وی اضافه کرد: استفاده از ابزارهای هنری مناسب برای انتقال مفاهیم دینی از جمله کارهایی است که باید جدی‌تر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha