تاثیر فهم آیات قرآن در قرائت و حفظ انکارناپذیر است
کد خبر: 3915265
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
حافظ 20 جزء قرآن:

تاثیر فهم آیات قرآن در قرائت و حفظ انکارناپذیر است

شرکت‌کننده در رشته حفظ 20 جزء مسابقات قرآن اوقاف قم، گفت: تاثیر فهم آیات قرآن در قرائت و حفظ انکارناپذیر است و سبب می‌شود تا قاری و حافظ الحان زیبا و متناسب با آیات انتخاب کند و آنچه را می‌خواند بفهمد.

میرزینب میرزایی، حافظ 20 جزء قرآن کریم، شرکت‌کننده در چهل وسومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان قم در گفت و گو با ایکنا از قم، گفت: از سال 86 وارد عرصه مسابقات شده و در استان و کشوری رتبه‌هایی به دست آورده‌ام.

وی با بیان اینکه مسابقات اوقاف قم یکی از بزرگترین مسابقات قرآنی است تصریح کرد: همین مسئله سبب شده تا سطح مسابقات در همه سال‌ها خوب باشد و امسال هم رقابت‌های خوبی در جریان است گرچه کرونا تاثیرات منفی هم دارد.

وی افزود: مراکز قرآنی و جلسات هم به تبعیت از مقام معظم رهبری که ستاد مقابله با کرونا را تنها مرجع تصمیم‌گیری در فعالیت‌ها دانستند، فعالیت‌های خود را در ایام کرونا تعطیل کردند و الان هم مطابق نظر ایشان با رعایت دستورات بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند و اگر فاصله‌گذاری رعایت شود فعالیت ‌ای حضوری در کنار مجازی می‌تواند وضعیت را به روال گذشته برگرداند.

میرزایی تصریح کرد: حتی کلاس‌های صوت و لحن هم امکان برگزاری کلاس وجود دارد و با توسعه فعالیت‌های مجازی می‌توانیم عقب‌ماندگی های این مدت را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در سنین کودکی حفظ قرآن را شروع کردم افزود: به تدریج و با افزایش سن به سمت مفاهیم  هم رفته‌ام و معتقدم که درک مفاهیم و معانی قرآن نقش مهمی در حفظ و قرائت دارد و قاری و حافظ آنچه را قرائت می‌کند درک مفهومی و معنایی هم دارد که لذت آن چندین برابر است.

این حافظ قرآن تصریح کرد: درک مفاهیم قرآن سبب می‌شود تا قرائت و حفظ با زیبایی و لحن‌های متناسب با مفاهیم خوانده شود.

این شرکت‌کننده در مسابقات اوقاف استان قم با تاکید بر لزوم همکاری و مواسات بیشتر در میان اقشار مختلف مردم تصریح کرد: قرآن فرموده که در نیکی‌ها و تقوا با هم تعاون داشته باشید و همین مقدار همکاری را هم که می‌بینیم ناشی از همین باور قرآنی است.

وی در مورد تاثیر قرآن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: من سعی می‌کنم آنچه را از قرآن می‌فهمم در همسرداری، فرزندپروری و ارتباط با والدین و دیگران در زندگی رعایت کنم و مدیون قرآن هستم.

یادآور می‌شود، چهل و سومین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم روزهای 15 تا 17 مرداد‌ماه در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعا در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می‌شود.  

انتهای پیام
captcha