مرحوم آیت‌الله میرمحمدی عمر خود را صرف علوم قرآنی و فقهی کرد
کد خبر: 3859717
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵

مرحوم آیت‌الله میرمحمدی عمر خود را صرف علوم قرآنی و فقهی کرد

گروه معارف ــ حجت‌الاسلام نظری منفرد گفت: مرحوم میرمحمدی تمام عمر خود به دنبال کسب علوم قرآنی بود و بیش از ۵۰ سال از عمر خود را در علوم قرآنی و فقهی صرف و از عمر خود به شیوه شایسته بهره‌برداری کرد.

مرحوم آیت‌الله میرمحمدی عمر خود را صرف علوم قرآنی و فقهی کردبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت آیت‌الله میرمحمدی در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: دنیا گذرگاه و آدمی رهگذر این دنیاست که به‌درستی در کلام حضرت علی(ع) تبیین شده است به همین علت انسان باید از این فرصت استفاده و برای خود توشه‌ای تهیه کند.

وی افزود: دنیا محل استقرار نیست و انسان فقط به مدت کوتاهی می‌تواند در این دنیا زندگی کند؛ انسان در این مدت کوتاه به هر مقامی می‌رسد و عالم و صالح شدن نیز دست خود انسان است.

نظری منفرد یادآور شد: این دنیا محل تلاش انسان است و آخرت مکان جواب‌گویی، به همین علت باید انسان دقت کند برای چه چیزی تلاش می‌کند تا در قیامت درمانده نباشد.

این استاد حوزه علمیه شد: تلاش انسان‌ها در دنیا مختلف است، عده‌ای برای اندوختن مال تلاش می‌کنند که محصول زندگی آن‌ها سرمایه مادی می‌شود که به ورثه می‌رسد و عده‌ای نیز برای کسب کرسی، پست و مقام تلاش می‌کنند که چه‌بسا به پایمال نمودن حق منجر خواهد شد اما عده‌ای برای علم، دانش و ادب تلاش می‌کنند که این ماندگار خواهد شد.

وی تأکید کرد: هر مقدار بر دانش انسان افزوده و ادبش زیاد شود، قیمت انسان نیز بیشتر خواهد شد و انسان به‌واسطه علم و دانش می‌تواند معرفت حقیقی به خداوند پیدا کند.

نظری منفرد گفت: مقام خشیت در حقیقت مخصوص علما و کسانی است که در راه کسب علم و دانش تلاش می‌کنند و اگر عالمی فوت کند بر اساس روایت خللی در دین ایجاد می‌شود که قابل جبران نیست.

وی افزود: علوم دینی با سرنوشت سعادت انسان رابطه مستقیم دارد و مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت بوده و تنها راه رسیدن به خدا کسب علوم دینی و قرآنی است که ارزشمند است.استاد حوزه علمیه یادآور شد: علوم قرآنی، فقهی، معارفی، تفسیری، دینی و اعتقادی باسعادت انسان گره‌خورده است و اگر انسان به دستورات قرآن عمل نکند سقوط خواهد کرد.

وی یادآوری کرد: مرحوم میرمحمدی تمام عمر خود به دنبال کسب علوم قرآنی بود و بیش از ۵۰ سال از عمر خود را در علوم قرآنی و فقهی صرف و از عمر خود به شیوه شایسته بهره‌برداری کرد.

نظری منفرد افزود: این شخصیت در دوران خفقان قبل از انقلاب یار و یاور امام(ره) بود و در بعد از انقلاب نیز در خدمت امام و رهبری بوده و با قلم، قدم و زبان خود از نظام، انقلاب، امام و رهبری حمایت کرد.

وی اظهار کرد: خدمات اجتماعی میرمحمدی بسیار زیاد است و او تمام تلاش خود را در راستای خدمت به دین و خدمت به مردم بکار گرفت و از عمر خود استفاده مفید داشت.

انتهای پیام
captcha