ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در قم تشکیل شد
کد خبر: 3825393
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در قم تشکیل شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در آستانه فرا رسیدن سالروز اقامه اولین نمازجمعه در کشور، ستاد بزرگداشت چهلمین سال برپایی نمازجمعه در قم تشکیل شد.

ستادبزرگداشت چهلمین سال برپایی نماز جمعه در قم تشکیل شدبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان، مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم امروز، 17 تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه ویژه نمازجمعه در اسلام و برپایی نماز جمعه بعد از انقلاب در قم و تهران گفت: نهاد نماز جمعه قم جهت برگزاری برنامه‌ها و مراسم مختلف در این زمینه جهت آشنایی نسل جوان انقلاب با نماز جمعه و فلسفه والای برپایی آن آمادگی دارد.

وی افزود: جلسات هماهنگی و توجیهی  با حضور ائمه جمعه در ستادهای نماز جمعه کهک، فردو، جعفریه، حاجی‌آباد(قنوات)، خلجستان(دستجرد)، سلفچگان و قم برگزار و همچنین احکام دبیران برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین سال برپایی در این شهرها ابلاغ شد.

محمدباقر ولدان ادامه داد: نهادها و دستگاه‌های مختلف استان قم اهتمام جدی در زمینه همکاری با ستادهای نمازجمعه بورزند و گام جدی در زمینه تقویت این رکن رکین اسلام و انقلاب بردارند.

یادآور می‌شود، پنجم مرداد سال جاری مصادف با چهلمین سال از اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که به دستور امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله سید محمود طالقانی در سال 1358  در تهران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha