کارآمدی دستگاه‎ها با شفافیت و پاسخگویی هرچه بیشتر حاصل می‎شود
کد خبر: 3742157
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
استاندار قم:

کارآمدی دستگاه‎ها با شفافیت و پاسخگویی هرچه بیشتر حاصل می‎شود

گروه اجتماعی ــ استاندار قم، کارآمدی دستگاه‎ها را منوط به شفافیت در عملکرد و پاسخگویی آنها دانست.

کارآمدی دستگاه‎ها با شفافیت و پاسخگویی هرچه بیشتر حاصل می‎شود

به گزارش ایکنا از قم، مهدی صادقی پیش از ظهر امروز در شورای اداری استان در تالار معصومیه فرمانداری قم گفت: به منظور افزایش شفافیت باید پاسخگویی داشته باشیم؛ اگر این دو عنصر شفافیت و پاسخگویی وجود داشته باشد، کارآمدی نیز ایجاد خواهد شد.
وی افزود: اگر به دنبال کارآمدی هستیم طبیعی است که باید مدیران پاسخگو و شفافی داشته باشیم، پاسخگویی منحصر به دولت نیست بلکه قوای دیگر و همه مسئولان را در بر می گیرد، اگر بخواهیم در فرایند کارایی نظام قرار گیریم باید به دو فرایند پاسخگویی و شفافیت توجه کنیم؛ اگر این چنین نکنیم ممکن است سرمایه های اجتماعی ما نیز تضعیف شود.
صادقی بیان کرد: اگر مردم به ما و عملکرد و رفتار ما و آنچه در مسیر مسئولیت‌ها است، اعتماد داشته باشند، سلسله مراتب اعتماد عمومی و کارکرد مناسب آنها باعث رشد و ترقی و افزایش اعتماد به دولت خواهد شد.
استاندار قم یادآورشد: پس از خروج آمریکا از برجام، شرایط کشور تغییر پیدا کرده است و در عرصه بین المللی نیز شرایط خاصی ایجاد شده است، آنچه در این فرایند باید بدانیم آن است که مشکل اصلی، در درون کشور است؛ اگر بتوانیم مشکلات درونی خود را در فرایندی که در عرصه های مختلف، بسیار پیچیده شده است را حل کنیم.
وی گفت: تنها در زمانی می توانیم با کمترین هزینه به موفقیت برسیم که این همدلی بین دستگاه ها ایجاد شود و این توان و قدرت را نیز به شکل همزمان و هم افزا ارایه دهیم، دشمنان ما نقشه‌های خاص خود را دارند و این مسایل نیز به شکل واضح بیان می شود؛ وقتی آنها به شکل جدی با مامواجه شده‌اند ما نیز باید با جدیت بیشتر در مقابل آنها با همراهی ملت و عنایات و هدایت‌های رهبری قرار گیریم و قطعا در این آزمون نیز پیروز خواهیم بود.
وی افزود: فرایند این مساله در ارتباط با پریشان کردن و پشیمان کردن دشمن خواهد بود یعنی هرچه انسجام در کشور بیشتر شود یاس و نا امیدی در نگاه و فکر دشمن ایجاد خواهد شد و آنها به هدف خود نخواهند رسید؛ گروه‌های مختلفی که در کشور وجود دارند باید این مسیر را ادامه دهند؛ لازمه کار نیز آن است که از آنچه داریم که شامل سرمایه اجتماعی و منابع و تخصص و همت و گذشت و ایثار نسبت به یکدیگر به بهترین شکل استفاده کنیم.
صادقی بیان کرد: به منظور افزایش بهره‌وری نمی‌توانیم صرفا به منابع نگاه کنیم بلکه باید به مصارف نگاه کنیم؛ یعنی در زمینه مدیریت بهینه مصارف باید توجه داشته باشیم؛ اگر نگاه مدیریت بهینه در رفتار و فعالیت ها حاکم شوند میتوانیم با جلوگیری از پرت منابع مختلف، مدیریت منابع کرده و به پیشرفت بیشتر برسیم، در زمینه آب باید توجه ویژه و خاص داشته باشیم که یک موضوع همگانی است و همه باید برای حذف این منابع تلاش کنند.
وی گفت: نگرش ملی باید در تصمیمات و اقدامات به شکل فراگیر دنبال شود، اگر چنین نکنیم و به تبعات تصمیمات خود توجه نکنیم آثار زیانباری را به منافع ملی وارد خواهیم کرد.
وی افزود: مشاهده شده است که مدیران در سفرهای بخشی بدون اطلاع بخشداران به دنبال ماموریت های خود هستند؛ ولی در این زمینه بخشداران باید از فعالیت و حضور مدیران دستگاه‌ها مطلع باشند تا بتوانند زمینه‌های فعالیت را به شکل بهتری فراهم کنند.
صادقی بیان کرد: چاره‌ای جز واگذاری پروژه‌ها به بخش مردمی از طریق قانونی نداریم و با توجه به اختیاراتی که تفویض شده است می توانیم این کار را انجام دهیم و مدیران باید نسبت به اعمال ماده 27 برنامه خود را تنظیم و ارایه کنند
استاندار قم یادآورشد: اگر بخواهیم 450هزارمیلیارد تومان پروژه‌های در دست کار را انجام دهیم راهی جز واگذاری نداریم و برای این واگذاری باید رفتار و نگرش ما تغییر کند و از این قالب فعلی بیرون بیاییم و این وظیفه را خارج از وظایف سازمانی خود تعریف کنیم.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: امیدواریم دستگاه ها در برگزاری هرچه بهتر این هفته با نهادهای مسئول همکاری کنند، همچنین در زمینه تقویت فرهنگ امربه معروف نیز باید تلاش بیشتری انجام شود، امر به معروف تنها منحصر به حجاب و... نیست بلکه باید به رفتارها و مسئولیت و ماموریت ها و... نیز پرداخته شود، اگر روزی حرکتی از مدیران مشاهده شد که از حوزه قانونی خارج شده است باید با امر به معروف ونهی از منکر دیگران مواجه شود.
وی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت بیان کرد: 181 پروژه بالغ بر 471 میلیارد تومان افتتاح شده و یا در این روزها خواهد شد؛ در چند سال اخیر 1048 پروژه و با مبلغ حداقل 2399 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
صادقی بیان کرد: در سال گذشته 500 میلیارد تومان سهم استان قم در زمینه ستاد رونق تولید بود که با توجه به عملکرد مناسب این رقم به 900 میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم توسط ستاد تسهیل جذب شود.
انتهای پیام

captcha