نهایی‌شدن برنامه‌های هنری نمایشگاه قرآن پس از انتخابات
کد خبر: 3599624
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

نهایی‌شدن برنامه‌های هنری نمایشگاه قرآن پس از انتخابات

گروه هنر: جلسه نهایی کمیته هنری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پس از انتخابات پیش رو برگزار خواهد شد و در بخش هنرهای نمایشی براساس اولویت‌های موضوعی که از سوی مسئولان کمیته مشخص خواهد شد، گروه‌های نمایشی مورد گزینش قرار خواهند گرفت.

سامان خلیلیان، مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: جلسه کمیته هنری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پیش از ایام نوروز برگزار شد و نماینده اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز به منظور ارائه پیشنهادات بخش نمایشی و تأمین آثار قابل اجرا در این بخش در آن نشست حضور داشته است.

وی گفت: پس از ایام نوروز در سال جدید نیز یکبار دیگر این جلسه برگزار شد و تعامل سازنده‌ای میان مسئولان هنرهای نمایشی با مسئولان اجرایی این کمیته صورت گرفت و قرار است جلسه‌ای که در آن همه مسائل به قطعیت برسد در روزهای آینده و پس از پشت سر گذاشتن حال و هوای حاکم بر فضای سیاسی کشور و تب و تاب انتخابات برگزار شود.

خلیلیان در پاسخ به این پرسش ایکنا که آیا گروه‌های نمایشی ویژه اجرا در فضای نمایشگاهی، آثاری را آماده دارند یا خیر؟ تصریح کرد: گروه‌های نمایشی به سبب جو فرهنگی که هر ساله و همزمان با حلول ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم به وجود می‌آید، به شکل خودکار آثار مورد نظر خود را در روند تمرین و آماده‌سازی قرار می‌دهند و به جرئت می‌توانم بگویم در شرایط کنونی از نظر تولید محتوای نمایشی متناسب با مفاهیم دینی و قرآنی هیچ مشکلی وجود ندارد.

این کارشناس و کارگردان تئاتر در ادامه افزود: با همه این تفاصیل نکته‌ای که اکنون وجود دارد اینکه باید میزان ظرفیت نمایشگاه و اینکه از رهگذر اجرای آثار نمایشی تا چه اندازه می‌توان به ترویج و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مواجهه با مخاطبان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه کمک کرد، سنجیده شود و این امر رابطه مستقیمی با شکل و شیوه اجرای آثار تئاتری در فضای نمایشگاهی دارد.

خلیلیان گفت: به طور حتم در جلسه آینده کمیته هنری نمایشگاه قرآن کریم که همه برنامه‌ها در ساختار و چارچوب مناسب آنها مطرح و نهایی خواهد شد با توجه به ظرفیت امکانات در نظر گرفته شده و همچنین مضامین و موضوعاتی که در اولویت کارشناسان برگزارکننده نمایشگاه قرآن است، در قالب مسیری مشخص که در عرصه برگزاری برنامه‌های نمایشی متداول است از آثار تولید شده و متقاضی گزینش و بازبینی صورت خواهد گرفت تا آثار منتخب برای اجرا در نمایشگاه قرآن معرفی شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن کریم یکی از بی‌شمار مکان‌هایی است که در ایام رمضان می‌توان به اجرای آثار نمایشی قرآنی پرداخت و مسئولان باید سایر حوزه‌ها و نهادهای فرهنگی که ویژه این ایام برنامه‌ریزی برای اجرای آثار نمایشی را در دستور کار خود دارند، از نظر تولید محتوا تغذیه کنند، گفت: پس از نهایی شدن برنامه کمیته هنری نمایشگاه قرآن، فراخوانی اعلان خواهد شد و طبیعتاً گروه‌های نمایشی که متقاضی اجرای اثر در نمایشگاه قرآن کریم هستند طبق برنامه در مرحله گزینش قرار خواهد گرفت.

captcha