ارسال 180 اثر به جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی/تجلیل از برگزیدگان در اختتامیه نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3596397
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
جعفرپور گفت:

ارسال 180 اثر به جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی/تجلیل از برگزیدگان در اختتامیه نمایشگاه قرآن

گروه دانشگاه: مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: 180 پایان‌نامه ارشد یا رساله دکتری با موضوعات قرآنی و معارفی به دبیرخانه شانزدهمين جشنواره ملی پايان‌نامه‌های برتر قرآنی ارسال شده، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان، روز پایانی نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، شانزدهمين جشنواره ملی پايان‌نامه‌های برتر قرآنی دانشجويان به اهتمام اداره كل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فضای بخش دانشگاهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با هدف ایجاد انگیزه و تشويق دانشجويان نسبت به نقش‌آفرينی در حوزه‌ تحقیقات دینی و قرآنی برگزار می‌شود.

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با ایکنا، پیرامون این دوره از جشنواره، اظهار کرد: از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فراخوان و پوستر شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه های برتر قرآنی به معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها ارسال شد و آن‌ها نیز این مطلب را به گروه‌های معارف، قرآن و حدیث اطلاع دادند و این گروه‌ها نیز پژوهش‌های قرآنی یا میان رشته‌ای قرآن که داشته‌اند را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و تا کنون در حدود 180 پایان‌نامه ارشد یا رساله دکتری با موضوعات قرآنی و معارفی به دست ما رسیده است.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تعداد آثار ارسالی به بیش از 500 پایان‌نامه برسد. در میان دانشگاه‌های سراسر کشور، از دانشگاه‌های علوم قرآنی و دانشگاه آزاد بیشترین تعداد آثار دریافتی را داشته‌ایم. اخیرا نیز اطلاعیه برگزاری این جشنواره به روسای دانشکده‌های الهیات نیز ارسال شده است.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد 420 پایان‌نامه قرآنی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، امسال نیز به دنبال این هستیم این تعداد بیش از این باشد. پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی می‌توانند به دبیرخانه ارسال شوند که طی یکسال اخیر، از جشنواره دوره پیش تا کنون، به اتمام رسیده و در این مدت دفاع شده باشند.

وی گفت: اکنون داوری آثار ارسالی جشنواره امسال آغاز شده و این داوری‌ها در چند مرحله خواهد بود و دهه اول ماه مبارک رمضان داوری‌ها به صورت جدی نهایی می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا پایان اردیبهشت‌ماه 96 فرصت دارند پایان‌نامه ارشد و یا رساله دکتری خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

جعفرپور با اشاره به تعداد برگزیدگان این دوره از جشنواره و زمان برگزاری اختتامیه عنوان کرد: اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، با تقدیر از 6 پایان‌نامه برتر قرآنی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری، هر مقطع تعداد 3 پایان‌نامه، در اختتامیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن (بخش دانشگاهی) و با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه این جشنواره ارسال کنند و یا با نشانی پست الکترونیکی quranmsrt.ir@gmail.com ارتباط داشته و یا به آدرس تهران، شهرك قدس، ميدان صنعت، خیابان خوردين،‌ خیابان هرمزان، نبش پيروزان جنوبی، ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طبقه ۵، اداره پشتيبانی از فعاليت‌های دينی، قرآنی و انقلابی مراجعه نمایند.
captcha