تعداد برگزیدگان شانزدهمین جشنواره پایان نامه‌های قرآنی به 10 نفر افزایش یافت
کد خبر: 3602027
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
جعفرپور خبر داد:

تعداد برگزیدگان شانزدهمین جشنواره پایان نامه‌های قرآنی به 10 نفر افزایش یافت

گروه دانشگاه: با توجه به ارسال ارسال 600 پایان‌نامه به شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، تعداد برگزیدگان از 6 پایان‌نامه به 10 پایان‌نامه برتر در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری ارتقا یافت.

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌‌‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره که همزمان با اختتامیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش دانشگاهی آن برگزار می‌شود، تا ششم خردادماه (آغاز ماه مبارک رمضان) فرصت دارند تا پایان نامه‌های قرآنی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 500 پایان‌نامه قرآنی به دبیرخانه ارسال شده است، اظهار کرد: این پایان‌نامه‌ها از دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی، آزاد، علمی کاربردی، پیام‌ نور، به‌ویژه دانشگاه‌های علوم قرآن و حدیث و علوم و معارف قرآنی، به دست ما رسیده است.

جعفرپور افزود: بیشترین پایان‌نامه‌ها با موضوعات قرآنی تاکنون از رشته‌های علوم قرآن و حدیث، رشته‌های معارف اسلامی و نیز رشته‌های میان رشته‌ای همچون روانشناسی، به دبیرخانه ارسال شده است.

مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با بیان اینکه ارزیابی‌ها از آغاز ماه مبارک شروع خواهد شد، تصریح کرد: داوری آثار تا اواسط ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و سعی داریم نهایتا تا 15 ماه رمضان مراحل داوری به پایان برسد و پس از آن از برگزیدگان جهت شرکت در مراسم اختتامیه جشنواره و تقدیر از پایان نامه‌های برتر قرآنی دعوت می‌شود.

وی با اشاره به افزایش میزان استقبال برای شرکت در این دوره از جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، از افزایش تعداد برگزیدگان خبر داد و گفت: در دوره پیشین این جشنواره، مجموعا 480 پایان‌نامه به دبیرخانه ارسال شد و این دوره پیش‌بینی می‌شود تعداد آثار ارسالی، به بیش از 600 پایان‌نامه برسد که به دلیل استقبال علاقه‌مندان، تصمیم گرفته شد؛ تعداد برگزیدگان از 6 پایان‌نامه به 10 پایان‌نامه در مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری ارتقا یابد، یعنی 5 پایان‌نامه برتر قرآنی در مقطع کارشناسی ارشد و 5 پایان نامه در مقطع دکتری به عنوان پایان نامه‌های برتر معرفی و تقدیر خواهند شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری فرصت دارند آثار خود را به دبيرخانه این جشنواره ارسال کنند و یا با نشانی پست الکترونیکی quranmsrt.ir@gmail.com ارتباط داشته و یا به آدرس تهران، شهرک قدس، ميدان صنعت، خیابان خوردين،‌ خیابان هرمزان، نبش پيروزان جنوبی، ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طبقه ۵، اداره پشتيبانی از فعاليت‌های دينی، قرآنی و انقلابی مراجعه نمایند.

captcha