همسران نظاميان تركيه؛ اصلی‌ترين قربانيان ممنوعيت حجاب در اين كشور
کد خبر: 2148244
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹

همسران نظاميان تركيه؛ اصلی‌ترين قربانيان ممنوعيت حجاب در اين كشور

گروه سياسی و اجتماعی: نزديكان و به‌ويژه همسران محجبه نظاميان ارتش تركيه، اصلی‌ترين قربانيان ممنوعيت حجاب در اين كشور هستند و بيش از ساير اقشار اين كشور، از تبعات ممنوعيت حجاب، رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسيا، به نقل از پايگاه خبری «مورال» تركيه، تعداد زيادی از نزديكان و به ويژه همسران نظاميان ارتش تركيه، تحت تأثير فشارهای ناشی از ممنوعيت حجاب در اين كشور، تعادل روحی خود را از دست داده‌اند.
براساس اين گزارش، همسران و نزديكان محجبه نظاميان ترك، به دليل داشتن حجاب اسلامی از خدمات بهداشتی و درمانی مراكز بهداشتی وابسته به ارتش، محروم شده‌اند.
دانش‌آموزان و دانشجويان محجبه تركيه نيز از ديگر اقشار اين جامعه هستند كه به دليل رعايت حجاب، از بسياری از حقوق انسانی و مشروع خود از جمله حق ادامه تحصيل، محروم می‌شوند.
ممنوعيت پوشش حجاب در تركيه پس از كودتای پست مدرن 28 فوريه سال 1997 تشديد شد و با توجه بر تأكيد رئيس سازمان عالی آموزش اين كشور بر لغو ممنوعيت حجاب در دانشگاه‌ها، بانوان به ويژه دانش‌آموزان و دانشجويان محجبه، همچنان با تبعات منفی ممنوعيت حجاب مواجه هستند.
لازم به ذكر است، هم‌اكنون، بيش از 60 درصد بانوان تركيه دارای حجاب اسلامی هستند و اين رقم،‌ ضرورت حل منع استفاده از حجاب در مراكز دولتی و آموزشی اين كشور را ايجاب می‌كند.
captcha