بازداشت صاحب کافه برای توهین به حجاب در ترکیه
کد خبر: 4143834
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹

بازداشت صاحب کافه برای توهین به حجاب در ترکیه

صاحب یک کافه در ترکیه به دلیل برخورد توهین‌آمیز با یک بانوی محجبه و حجاب وی بازداشت و پروانه کسب او نیز باطل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرنی، مقامات ترکیه صاحب یک کافی‌شاپ در محله معروف اسکودار شهر استانبول را دستگیر کردند که یک زن محجبه را از کافی شاپ خود اخراج و او را مجبور به ترک محل کرده بود.

این فرد به اتهام تحریک به نفرت، تعرض و اهانت به بانوی محجبه آن هم صرفاً به دلیل داشتن حجاب به دادستانی عمومی تحویل داده شده و تحت بازجویی قرار دارد.

شهردار منطقه اسکودار که این کافی‌شاپ در آنجا واقع است در توئیتر آورده است: این اصلاً قابل قبول نیست ما به عنوان شهردار منطقه هر کاری را که ضروری باشد انجام خواهیم داشت. او (با اشاره به روزهای ممنوعیت حجاب زنان در ترکیه) گفت: آن روزها گذشته و دیگر برنمی‌گردند.

شهرداری اسکودار همچنین بلافاصله پس از بازداشت مسئول کافی‌شاپ پروانه کسب آنجا را باطل کرد.

در کلیپی که در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، صاحب این مکان در یکی از میزهای کنار کافه به زن محجبه‌ای توهین و از او می‌خواهد که محل را ترک کند.

روزنامه ینی شفق به نقل از این بانوی محجبه نوشت که او در جوانی از منع حجاب در جامعه ترکیه رنج می‌برد و نتوانسته بود به تحصیل خود ادامه دهد و افرادی مانند صاحب این کافه در جامعه به‌گونه‌ای به بانوان محجبه می‌نگرند که گویی به دلیل حجاب جایی در جامعه ندارند.

صاحب کافی‌شاپ مدعی شده که تصور کرده که این بانوی محجبه یک گداست در حالی که مادرش هم او را همراهی می‌کرد و او نیز محجبه بوده است.

در همین زمینه اهالی محل با پرتاب کیسه‌های زباله به سمت ورودی کافه، خشم خود به رفتار صاحب کافه نشان دادند و یکی از زنان روی دیواری کنار کافه نوشته اسـت: «هر چه بیشتر ما را نادیده بگیرید ... ما بیشتر خواهیم شد.»

حجاب اسلامی برای زنان در ترکیه اختیاری است. بر پایه نظرسنجی‌های رسمی در ترکیه ۷۴ درصد از زنان طرفدار حجاب هستند. اما تا قبل از اردوغان حجاب در دانشگاه‌ها و ادارات دولتی غیرقانونی بود. با تلاش اردوغان و بر اساس همه‌پرسی قانون منع حجاب لغو شد.

انتهای پیام
captcha