حمایت فوتبالیست مشهور از مواضع اردوغان درباره حجاب
کد خبر: 4143871
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

حمایت فوتبالیست مشهور از مواضع اردوغان درباره حجاب

مسعود اوزیل، فوتبالیست ترک‌تبار تیم ملی آلمان، حمایت خود را از مواضع اردوغان درباره آزادی استفاده از حجاب در ترکیه اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، مسعود اوزیل، بازیکن ترک‌تبار تیم ملی آلمان با شرکت در کمپین «قدر او را بدانید» در شبکه‌های اجتماعی، حمایت خود را از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دور دوم انتخابات که روز یکشنبه برگزار می‌شود، تکرار کرد.

مسعود اوزیل با انتشار کلیپی از رئیس جمهور ترکیه حمایت خود را از مواضع او در مورد حجاب اعلام کرد. در ابتدای این ویدئو عبارت «این کار آسانی نبود» آمده است که به تصمیم لغو ممنوعیت حجاب زنان در ترکیه در دوران حکومت حزب عدالت و توسعه اشاره داشت.

این کلیپ وضعیت ظلم و آزار زنان محجبه از جمله یک پیرزن 80 ساله را نشان می‌دهد که فردی پس از اخراج او از یک سالن نمایش حجابش را به زور از سرش برداشت.  اردوغان در این ویدئو می‌گوید: آنها می‌گویند من عصبانی هستم، زیرا نمی‌توانم بی‌عدالتی را ستایش کنم و ظالمان را دوست داشته باشم.

این کلیپ در پایان، سخنرانی رئیس‌جمهور اردوغان را نشان می‌دهد که تصمیم به لغو ممنوعیت حجاب در مؤسسات عمومی را اعلام می‌کند. اوزیل در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که در 14 می برگزار شد، حمایت خود را از اردوغان اعلام کرد.

اردوغان در نطق خود در حاشیه همایش بانوان که توسط حزب حاکم عدالت و توسعه دیروز جمعه، ۵ خرداد در مرکز همایش‌های استانبول برگزار شده بود از آزادی حجاب در ترکیه دفاع کرد.

اردوغان گفت: یکشنبه دوباره پای صندوق‌های رأی خواهیم رفت و شاید یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی خود را انجام دهیم. ما نه تنها در مورد خود، بلکه در مورد آینده کشورمان و فرزندانمان نیز تصمیم بسیار مهمی خواهیم گرفت. ما در انتخابات پیش هستیم و باید راهی را که در ۱۴ ماه مه آغاز کردیم، ادامه دهیم.

او خطاب به بانوان تُرک گفت: بانوان محجبه در رژیم‌های گذشته همواره با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند و تسلیم نشدند و اینجا می‌گوییم ما نیز هرگز تسلیم نمی‌شویم و انشاالله پیروز خواهیم شد.

انتهای پیام
captcha