زیارت زمینه‌ساز جذب برکات الهی است
کد خبر: 1335752
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
حجت‌الاسلام توکل:

زیارت زمینه‌ساز جذب برکات الهی است

گروه اندیشه: استاد حوزه علمیه جذب برکات الهی را نیازمند زمینه‌سازی دانست و گفت: زیارت یکی از بسترهای مهم برای جذب این برکات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرحیم توکل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، گفت: جذب برکات الهی نیاز به بسترسازی دارد و باید این بستر جذب از سوی بنده ایجاد شود و زیارت یکی از این بسترهاست.
وی ادامه داد: هدف از خلقت، عبودیت و رسیدن به تقوای الهی و ورع است و انجام واجبات و ترک محرمات مهمترین ابزار برای رسیدن به تقوا است.
استاد حوزه علمیه با اشاره به برکات و ثواب بسیار زیاد حج عمره گفت: با وجود این همه ثواب و برکات باز هم در روایات داریم که ثواب زیارت امام حسین(ع) معادل هزاران حج عمره است.

بقای مکه به قیام عاشورا بود

توکل بیان کرد: بقای مکه به قیام امام حسین(ع) بود و جان کلام این است که اگر این قیام نبود چیزی از دین باقی نمی‌ماند؛ لذا این ارزش‌گزاری با همین هدف صورت گرفته است.
وی افزود: گاهی نقلی بیان می‌شود که هر کس عبدالله است(بنده خدا و مطیع اوست) امام حسین(ع) پدر معنوی اوست و این تعبیر واقعا صدق دارد زیرا عاشورا دین را احیاء و زنده کرد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به جنایات وهابیت این جنایات را ریشه در کج‌فهمی آنان دانست و تصریح کرد: این جنایتکاران به جایگاه و شأن کربلا آشنا نیستند.

مطالعه قبل از زیارت

وی در توصیه به زائران کربلا برای داشتن مطالعه قبل از سفر اظهار کرد: مطالعه کتبی مانند کتاب آیت‌الله دستغیب، شهید مطهری و کتب عرفانی مانند اربعین امام خمینی(ره) در این زمینه بسیار خوب است و پژوهشکده حج و زیارت نیز آثار بسیار خوبی تدوین کرده است.

captcha