کد خبر: 4317774
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۹:۳۴

احرای تبلیغات محیطی و شهری جشنواره مهدویت در قم

در نشست مشترک معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بر این موضوع تأکید کردند که آثار جشنواره مهدویت ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغات شهری و فرهنگ‌سازی متناسب با کلان ارزش‌های شیعی در شهر قم دارند و شهرداری نیز آماده است از آنها در برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی خود بهره‌برداری کند.

احرای تبلیغات محیطی و شهری جشنواره مهدویت در قمبه گزارش ایکنا از قم، نشست مشترک علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و عباس ذاکری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با حضور مدیران دو دستگاه امروز ۲۷ آبان‌ماه برگزار شد و طی آن بر همکاری‌های گسترده در زمینه تبلیغات شهری و برگزاری رویداد‌های فرهنگی مرتبط با جشنواره تأکید شد.

در ابتدای این نشست، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با اشاره به جایگاه جشنواره مهدویت در ترویج فرهنگی، هنری و رسانه‌ای آموزه‌های مهدوی، گفت: در دوره گذشته بیش از هشت هزار اثر در قالب‌های متنوع هنری، ادبی و رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که نشان‌دهنده ظرفیت عظیم نخبگان و علاقه‌مندان به فرهنگ مهدوی در کشور است.

 وی افزود: هدف اصلی جشنواره، جریان‌سازی فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی است و امیدواریم در دوره پنجم با مشارکت گسترده‌تر نهاد‌ها و هنرمندان، این هدف با قدرت بیشتری محقق شود که این مهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان با جشنواره بین‌المللی مهدویت است.

دبیر جشنواره بین‌المللی مهدویت بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده جشنواره به شهروندان تأکید کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی مهدویت باید در سطح عمومی جامعه شناخته شود و این امر نیازمند همکاری جدی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ای است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: شهرداری قم می‌تواند با ظرفیت‌های تبلیغی خود، به‌ویژه در ایام نیمه شعبان، نقش مهمی در معرفی جشنواره و جلب مشارکت زائرین و شهروندان ایفا کند.

آثار جشنواره مهدویت مناسب برای بیلبوردهای شهری

در ادامه، عباس ذاکری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تقدیر از اقدامات فرهنگی جهاددانشگاهی در برگزاری جشنواره مهدویت، گفت: این حرکت فرهنگی که امروز ابعاد ملی و بین‌المللی نیز دارد، کاملاً با زیست‌بوم فرهنگی قم همخوان است و می‌تواند به تقویت هویت دینی و آیینی شهر کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات و آثار جشنواره، اظهار کرد: این آثار ظرفیت ارزشمندی برای تبلیغات شهری و فرهنگ‌سازی متناسب با کلان ارزش‌های شیعی در شهر قم دارند و شهرداری نیز آماده است از آنها در برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی خود بهره‌برداری کند.

ذاکری تصریح کرد: شهرداری قم، همکاری در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی جشنواره بین‌المللی مهدویت را در دستور کار خود قرار خواهد داد. همچنین این سازمان آمادگی دارد تا با شهرداری‌های سراسر کشور برای معرفی و حمایت از این جشنواره هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

ذاکری به همکاری در برگزاری رویداد‌های فرهنگی ملی در زمان جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری فتوماراتن عکس مهدوی با هدف تدوین مجموعه عکس مسجد مقدس جمکران و مجموعه عکس جشن‌های آیینی نیمه شعبان و نیز برگزاری محافل ادبی با حضور شاعران برجسته از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند جایگاه جشنواره را در حوزه هنر و ادبیات آیینی تقویت کند.

وی در پایان به برگزاری کارگاه‌های تخصصی طراحی المان‌های شهری با محوریت مهدویت برای هنرمندان سراسر کشور اشاره کرد و این اقدام را یک همکاری ویژه میان جشنواره بین‌المللی مهدویت و شهرداری قم دانست که می‌تواند به خلق آثار ماندگار در فضای شهری منجر شود.

انتهای پیام
captcha