به گزارش ایکنا از قم، حجتالاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه سخنانی در پنجمین روز از جلسه تفسیر سوره مبارکه توبه که امروز ۱۶ اسفندماه در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: آیات نورانی سوره توبه در حقیقت آیات دشمن شناسی و معرفی حربههای دشمن است و امروز آیه ۷ تا ۱۰ سوره توبه مورد بررسی قرار میگیرد که یک موضوع خاصی را به رسول خدا گوشزد میکند.
وی افزود: خداوند در آیات ۷ تا ۱۰ مجددا به رسول خدا(ص) می فرماید به عهد و پیمان مشرکان دل نبند چون آن ها پیمان شکن و دروغگو هستند و به هیچ پیمانی متعهد نیستند اما اگر آن ها بر قول خود ایستادند شما پیمان را نقض نکنید و همواره تقوا داشته باشید.
استاد حوزه علمیه گفت: طبق این آیات مشرکان در زبان، خوب حرف می زنند اما در عمل، خلاف تعهدات خود رفتار می کنند و به گونه دیگری رفتار کرده و اکثر این افراد فاسق هستند.
وی بیان کرد: همین امروزه مشاهده می کنیم عده ای که برای مذاکره به ایران می آیند خوشرفتاری میکنند و خوب حرف میزنند اما وقتی به کشور خود بازمیگردند تعهدات خود را نقض میکنند.
رفیعی تأکید کرد: طبق این آیات مشرکان مکه نه خویشاوندی را متوجه و نه به تهعدات خود پایبند هستند بلکه دشمنان همیشگی هستند.
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: دشمن با روشهای مختلف به سراغ ما میآید که مهمترین جنگ دشمن، جنگ نرم است که میتواند بسیار خطرناکتر از جنگ سخت و نظامی باشد.
وی افزود: کلیدیترین آیات قرآن در شناخت دشمن آیات ۱۱۲ و ۱۱۳ سوره انعام است که لازم است توجه جدی به شناخت دشمن داشته باشیم و مواظبت کنیم دچار فریبهای دشمنان نشویم.
رفیعی خاطرنشان کرد: دشمن از جنگ نظامی عقبنشینی کرده است چراکه جنگ نرم راحتتر از جنگ نظامی است و با هزینه کمتر میتواند جوامع را از بین ببرد.
وی تصریح کرد: ایجاد تردید و تخریب اذهان، ایجاد اختلاف و تفرقه میان مؤمنان و مسلمانان، اظهار دوستی با چربزبانی، مظلومنمایی و ریختن اشک تمساح، نفود در لایههای مختلف، ایجاد یأس و ناامیدی و بستن نقاط امید در جامعه و شکستن حرمت رهبر جامعه همگی از حربههای اصلی دشمنان برای از بین بردن جوامع اسلامی است.
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: وفاق ملی بسیار مهم است که باید از چند صدایی دوری کنیم و در سیاست خارجی باید تدبیر شود که پشت تریبون ایجاد اختلاف نشود.
رفیعی ابراز کرد: بزرگترین ضربهای که در تاریخ اسلام وارد شد ماجرای سقیفه است که تمام جریان اسلام و غدیر از بین رفت که این مساله به خاطر اختلاف میان انصار و مهاجرین باعث بروز اختلافات شد.
انتهای پیام