برگزیدگان محفل شعرخوانی در جشنواره شعر اشراق تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4203292
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

برگزیدگان محفل شعرخوانی در جشنواره شعر اشراق تجلیل می‌شوند

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق با اشاره به برگزاری اختتامیه این جشنوره شعر گفت: ۹۰۰ اثر دریافتی از ۱۶۳ شاعر در سه مرحله داوری شد که در مرحله نهایی ۲۹ نفر برگزیده شدند و از تعداد هشت نفر در سطح اول و دیگر برگزیدگان در سطح دوم تجلیل می‌شود.

سیدمحمد جواد شرافت، دبیر ششمین جشنواره شعر اشراقبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمد جواد شرافت، دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه(اشراق) در نشست خبری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق که امروز، ۱۳ اسفندماه برگزار شد، بیان کرد: هویت‌بخشی به شعر دینی و حوزوی، کشف استعدادهای تازه در فضای شعر حوزه، تشویق و انگیزه دادن به شاعران شعر حوزه، تقدیر از چهره‌های غیر حوزوی که به فضای شعر حوزه کمک کردند از جمله اهداف جشنواره است.

وی ادامه داد: ۹۰۰ اثر از ایران و افغانستان با موضوعات آزاد و بخش ویژه با محوریت «هجو دنیای مدرن» به دبیرخانه ارسال شده است. از تعداد آثار ارسالی ۳۰ اثر از افغانستان است که یک برگزیده از بین این آثار خواهیم داشت.

دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی شعر اشراق افزود: این جشنواره دارای رده‌بندی اول تا سوم نیست و هر تعداد اثری که از نظر داوران و دبیرخانه علمی از لحاظ کیفی و محتوایی برجسته، ممتاز و قابل تقدیر باشد، مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در بخش رصد و نشان اشراق از دو چهره غیرحوزوی، محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی کشور و مهدی جهان‌دار به‌دلیل کنش حوزوی و انقلابی تجلیل خواهد شد.

شرافت با اشاره به بخش رویش‌ها مربوط به شاعران دهه ۸۰ که آینده شعر حوزوی هستند، اظهار کرد: ۹۰۰ اثر دریافتی از ۱۶۳ شاعر در سه مرحله داوری شد، به این ترتیب ۶۰۰ اثر به مرحله دوم و ۱۳۰ اثر به مرحله نهایی راه یافت.

وی با بیان اینکه تمرکز ما بر شاعران حوزوی است، افزود: ۲۹ نفر برگزیده داریم که از تعداد هشت نفر در سطح اول و دیگر برگزیدگان در سطح دوم تجلیل خواهد شد.

دبیر ششمین جشنواره شعر اشراق بیان کرد: در بخش کلاسیک حجج‌الاسلام ذکریا اخلاقی، جواد محمد زمانی، محمدحسین انصاری‌نژاد و انسیه‌سادات هاشمی، در بخش نو سیدسلمان علوی و علی‌محمد مؤدب در بخش نوحه و سرود حجت‌الاسلام حامد اهور و رضا خورشیدی‌فرد، در بخش کودک و نوجوان تقی پورمتقی و علی باباجانی، در بخش رویش‌ها سیدمهدی حسینی رکن‌آبادی داوران جشنواره هستند.

شرافت یادآور شد: محفل شعرخوانی روز دوشنبه، ساعت ۱۶ در سالن شیخ طوسی ستاد دفتر تبلیغات با حضور اساتید شعر حوزه و برگزیدگان محفل شعرخوانی برگزار می‌شود.

مهم‌ترین رویکرد معاونت فضای مجازی حوزه

در ادامه نیز روح‌الله رفیعی، رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: در رویکرد جدید معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه یکی از اصلی‌ترین کارها توانمندسازی طلاب در بخش‌های هنری، رسانه‌ای و خاصه ادبی که پایه و اساس آثار هنری است.

روح‌الله رفیعی، رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته جشنواره‌های متعددی احیا و برگزار شد، ادامه داد: چهارمین جشنواره فیلم اشراق، جشنواره ادبیات دینی کودک و نوجوان از جمله این جشنواره‌ها بوده است.

رفیعی ادامه داد: با همت همکاران در انجمن شعر طلاب، ششمین جشنواره فراخوان شد و روز سه‌شنبه، ۱۵ اسفندماه جاری، ساعت ۱۹ شاهد برگزاری اختتامیه در سالن اجتماعات غدیر هستیم.

رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: مهم‌ترین نگاه در حوزه جشنواره شروع یک جریان با شناسایی آثار هنرمندان به‌عنوان شعرای طلاب و پرورش این استعدادهاست که به جمع شعرای آیینی اضافه خواهند شد. امیدواریم در آینده شاهد آثار جدید در ادبیات و شعر فارسی باشیم.

انتهای پیام
captcha