مردم برای برقراری امنیت همکاری خوبی دارند
کد خبر: 4199521
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع):

مردم برای برقراری امنیت همکاری خوبی دارند

علی‌اکبر پورجمشیدیان گفت: مردمی کردن امنیت در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما است که طی سال‌های اخیر این موضوع نهادینه شده و مردم در این منطقه برای برقراری امنیت همکاری لازم را دارند.

علی‌اکبر پورجمشیدیان فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) شب گذشته، 23 بهمن‌ماه در نشست خبری گفت: مردمی کردن امنیت در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه ما است که طی سال‌های اخیر این موضوع نهادینه شده و مردم در این منطقه برای برقراری امنیت همکاری لازم را دارند.

وی ادامه داد: سالانه اتباع خارجی از مرزهای ما برای خروج استفاده می‌کنند که تعداد زیادی از آنها دستگیر می‌شوند، به طوری که هر سال ۲۳ هزار نفر تا ۲۵ هزار نفر به همین دلیل بازداشت می‌شوند.

پورجمشیدیان اظهار کرد: به واسطه هماهنگی‌هایی که انجام شده است، با افرادی که اقدام به گروگان‌گیری می‌کنند، برخود قاطعانه می‌شود، گروگان‌گیری معمولاً از طیفی انجام می‌شود که توسط ترکیه برگردانده می‌شوند و این افراد معمولاً توسط افرادی که ادعای راهنمایی دارند فریب خورده و در معرض سودجویی قرار می‌گیرند.

وی گفت: امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ قبضه اسلحه و ۱۲۰ هزار شوکر، باتوم، چاقوی ضامن‌دار ضبط و توقیف شده است، برخی این‌ها را وارد کشور می‌کردند تا در سالگرد اغتشاشات سال ۱۴۰۱ استفاده کنند.

پورجمشیدیان به اجرای پروژه‌های مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در استان اشاره کرد و گفت: قرارگاه محرومیت‌زدایی در شمال غرب کشور با هدف توسعه راه‌های روستایی، آب روستایی، خانه بهداشت و ... تأسیس شده است که تاکنون فعالیت‌های مؤثر بسیاری هم داشته است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) به اجرای پروژه‌های توسعه آب روستایی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم مشکل آب در ۳۷۹ روستای آذربایجان‌غربی و ۱۶۹ روستای کردستان برطرف شود، همچنین برای انعقاد قرارداد در راستای احداث ۳۰ هزار کیلومتر جاده روستایی نیز اهتمام می‌شود.

پورجمشیدیان اضافه کرد: مرز باشماق و تمرچین برای استقبال از زائرین اربعین در حال آماده‌سازی است و به لحاظ امنیت و خدمات‌دهی هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد به طوری که پیاده‌روی اربعین سال گذشته موکب حسینیه اعظم ثارالله ارومیه روزانه از ۲ هزار نفر میزبانی کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری راهپیمایی 22 بهمن با حضور حداکثری مردم در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تبعیت از ولایت فقیه افق‌های بیشتری را می‌تواند پیش‌رو ملت ما بگشاید.

انتهای پیام
captcha