پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفت
کد خبر: 4197066
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
محمدمهدی اسماعیلی خبر داد:

پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم‌اندیشی با فعالان مردمی حوزه قرآن کریم گفت: پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی آماده شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته است. در این پیوست برای مجموعه‌های فرهنگی متناسب با شرایطی که دارند وظایفی در نظر گرفته شده است.

پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست هم‌اندیشی وزیر ارشاد با فعالان مردمی قرآن کریم شامگاه سه شنبه دهم بهمن‌ با حضور جمعی از مدیران موسسات قرآنی مردم‌نهاد برگزار شد. 

در بخشی از این نشست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه حوزه فعالیت‌‌های قرآنی، عرصه فعالیت مردم است، گفت: قرآن کریم در جامعه ما مسئله‌ای حقیقی است؛ بر اساس پژوهشی که انجام شده است اعتقاد به معاد در جامعه ایرانی بالای ۹۴ درصد است که نشان می‌دهد مسائل معنوی با وجود مردم آمیخته است.

عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: هیچ فضیلتی بالاتر از گسترش فعالیت‌های قرآنی نیست و بر همین اساس است که کار برای قرآن کریم باید در اختیار مردم قرار بگیرد.  

اسماعیلی با بیان اینکه به فعالان قرآنی که عمرشان را در مسیر قرآن کریم صرف کرده‌اند غبطه می‌خوریم، بیان کرد: توقع از اصحاب قرآن کریم بالاست، جامعه قرآنی باید در وحدت و همدلی الگو باشند چرا که اهداف مادی در این فعالیت‌ها جایی ندارد و در خدمت مقدس‌ترین مسئله، یعنی کلام خدا قرار دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به همین دلیل به معاون قرآن و عترت تأکید کرده‌ام وارد هیچ مسئله اختلاف‌برانگیز در حوزه قرآنی نخواهم شد چرا که اینجا محل اختلاف نیست.

وی در ادامه صحبت‌های خود در این نشست یکی از مشکلات جامعه قرآنی کشور را مسائل بیمه‌ای برشمرد و گفت:‌ رفع مسائل و مشکلات بیمه‌ای جامعه قرآنی در دستور کار قرار می‌گیرد.

اسماعیلی همچنین به فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی اشاره و اظهار کرد: پیوست قرآنی دستگاه‌های فرهنگی آماده شده و در دستور کار کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته است. در این پیوست برای مجموعه‌های فرهنگی متناسب با شرایطی که دارند وظایفی در نظر گرفته شده است. 

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با بیان اینکه در راستای حمایت از مجموعه‌های قرآنی هیچ محدودیتی قائل نیستیم، گفت: شاید برخی از موسسات قرآنی نیاز به حمایت مالی نداشته باشند اما شرایط برای همه موسسات یکسان نیست و موسسات کوچکی وجود دارد که به حمایت مالی نیاز دارند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه توانبخشی موسسات قرآنی باید در دستور قرار بگیرد، افزود: اگر قرآن در متن جامعه جاری باشد همه خباثت‌ها از جامعه دور می‌شود.

بر اساس این گزارش در بخش دیگری از این نشست برخی از مشکلات از سوی فعالان قرآنی بخش مردمی حاضر در این جلسه به بیان مشکلات و نقطه نظرات خود در پرداختند و وزیر فرهنگ نیز دستور رسیدگی به مسائل مطرح شده را صادر کرد.

یادآور می‌شود در این نشست علاوه بر محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد، حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج سپاه تهران بزرگ، ابراهیم کرمانی‌نژاد، مسئول طرح قرآنی بشری، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر عامل موسسه قرآن و عترت بیت‌الاحزان، سیدمحمود چاوشی، مدیرعامل موسسه مهد قرآن تهران و برخی دیگر از فعالان مردمی حوزه قرآن حضور داشتند. 

انتهای پیام
captcha