بررسی آئین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4189925
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴

بررسی آئین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه قرآن

اولین جلسه بررسی پیش‌نویس آئین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی در مشارکت و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم با حضور مدیران معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و نمایندگان برخی دستگاه‌های دولتی برگزار شد.

بررسی آیین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی در نمایشگاه قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین جلسه بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه تکالیف دستگاه‌های دولتی در مشارکت و برگزاری نمایشگاه قرآن کریم صبح امروز چهارم دی‌ماه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدمهدی عزیززاده، قائم مقام معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم را امری همیشگی عنوان کرد و گفت: این اتفاق بدیع و جدید نیست. 

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن منحصر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت این وزارتخانه نیست، گفت: هدف از تدوین و ابلاغ این آیین‌نامه مشارکت همه بدنه دولت به شکلی رسمی و منسجم و استفاده حداکثری از تمام ظرفیت دستگاه‌ها در برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه قرآن است. 

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم نمایشگاه قرآن را مردمی‌ترین فعالیت قرآنی کشور دانست و افزود: بیشترین میزان تأثیرگذاری در بین آحاد جامعه می‌تواند از طریق این نمایشگاه اتفاق بیفتد و این موضوع می‌طلبد که اتاق کار مشترکی در بین دستگاه‌های دولتی بدین منظور تشکیل شود.

عزیززاده پیش‌نویس آیین‌نامه موجود را نتیجه کار گروهی و کارشناسی بر مبنای شرح وظایف دستگاه‌ها طبق سنخیت عملی هر دستگاه خواند و در ادامه خواستار نگاه حداکثری بدنه دولت در مشارکت برپایی نمایشگاهی هرچه باشکوه‌تر شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ماده چهار و هفت پیش‌نویس آیین‌نامه، مواد موجود را تکلیفی و الزام‌آور دانست و گفت:‌ هر دستگاه بایستی در تقویم مالی و برنامه‌ای خود هرساله به سازمان مدیریت منعکس نموده و بنا بر اقتضائات سازمانی خود برنامه متناسب را اعلام و ارائه کند.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه هر کدام از نمایندگان دستگاه‌ها ملاحظات و مطالب خود درباره پیش‌نویس آئین‌نامه را به بحث و گفت‌وگو گذاشتند.

انتهای پیام
captcha