اعتراض مسلمانان میشیگان به حمایت آمریکا از اسرائیل
کد خبر: 4196203
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

اعتراض مسلمانان میشیگان به حمایت آمریکا از اسرائیل

جمعی از فعالان مسلمان میشیگان در اعتراض به حمایت دولت بایدن از جنایات رژیم اسرائیل در غزه دیدار با مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن در دیربورن را لغو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از ای بی سی نیوز، رهبران مسلمان و عرب‌تبار دیدار با جولی چاوز رودریگز، مدیر ستاد انتخاباتی جو بایدن در شهر دیربورن در ایالت میشیگان را به دلیل حمایت دولت این کشور از جنایات رژیم اسرائیل در جنگ غزه لغو کردند.
عابد ایوب، مدیر اجرایی ملی کمیته ضد تبعیض آمریکایی ـ عربی گفت: ما گیج شده‌ایم. چرا این دولت هنوز معتقد است که ما فقط می‌خواهیم با آنها ملاقات کنیم بدون اینکه هیچ تحرکی از سوی آنها در مورد مطالباتمان صورت گیرد؟

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در 7 اکتبر، دولت بایدن با درخواست‌هایی از فعالان برای حمایت از آتش‌بس دائمی روبه‌رو بوده است در حالی که اعتراض‌های قاطع به حمایت این کشور از اسرائیل ادامه دارد.

جولی چاوز رودریگز، مدیر ستاد انتخاباتی بایدن، جمعه، 6 بهمن به میشیگان سفر کرد تا با مقامات منتخب در منطقه دیترویت دیدار کند. ایوب گفت، برنامه‌ اولیه این بود که او با 10 تا 15 رهبر مسلمان و عرب در مورد نارضایتی فزاینده در جامعه آنها گفت‌وگو کند.

چند تن از رهبران محلی که برای ملاقات با رودریگز دعوت شده بودند، از جمله عبدالله حمود، شهردار دیربورن پس از مخالفت جامعه از انجام این کار خودداری کردند.

حمود در پستی در شبکه اجتماعی X گفت: تقاضای فوری ما کاملاً واضح است: دولت بایدن باید برای جلوگیری از نسل‌کشی که از آن دفاع می‌کند و با دلارهای مالیاتی ما تأمین مالی می‌شود، خواستار آتش‌بس دائمی شود. ساکنان دیربورن به‌طور خستگی‌ناپذیر اعتراض کرده‌اند و در خواست آتش‌بس دارند. من به عنوان شهردار از آنها حمایت می‌کنم.

لکسیس زیدان، یک فلسطینی ـ آمریکایی و ساکن دیربورن، گفت که کمپین با او نیز تماس گرفت، اما او نیز این دعوت را رد کرد. زیدان گفت: من قویاً معتقدم که جامعه مسلمانان در چهار ماه گذشته به طور مؤثر و راهبردی بسیج شده است که ما نباید هیچ تصمیمی بگیریم یا هیچ گفت‌وگویی داشته باشیم بدون اینکه جامعه خود را وارد میدان کنیم.
طبق آمار اداره سرشماری ایالات متحده، شهرستان وین، محل دیترویت و دیربورن، دارای بیشترین تعداد ساکنان عرب نسبت به سایر شهرهای آمریکا است و میشیگان، ایالتی که بایدن با اختلاف اندکی در برابر ترامپ در سال 2020 پیروز شد و در انتخابات آتی حیاتی است، بیشترین جمعیت عرب را در میان ایالت‌های حساس دارد.

سه‌شنبه گذشته زمانی که بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی در ویرجینیا درباره سقط جنین سخنرانی می‌کرد تظاهرات‌کنندگان حامی فلسطین که شعار می‌دادند «جو، حامی نسل‌کشی» و «همین حالا، آتش‌بس» حدود 14 بار صحبتش را قطع کردند.

انتهای پیام
captcha