قطع سخنرانی بایدن با شعار حمایت از فلسطین
کد خبر: 4195724
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

قطع سخنرانی بایدن با شعار حمایت از فلسطین

در جریان سخنرانی انتخاباتی جو بایدن در ایالت ویرجینیا، جمعی از حاضران با سردادن شعارهایی خواستار توقف حمایت آمریکا از نسل‌کشی اسرائیل در غزه شدند.

به گزارش ایکنا  به نقل از سی بی سی نیوز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که شب گذشته، 3 بهمن در یک گردهمایی انتخاباتی در ماناساس ایالت ویرجینیا  در نزدیکی واشنگتن دی سی، که سخنان خود را به دفاع از حق سقط جنین اختصاص داده بود، معترضان بارها سخنان او را قطع کردند.

معترضان در حمایت از مردم فلسطین، طی سخنان جو بایدن، شعارهایی در توقف جنگ اسرائیل در غزه سر دادند و همین امر باعث شد  جو بایدن بارها از صحبت خود دست بردارد.

معترضان شعار می‌دادند: یا همین حالا آتش‌بس برقرار شود یا از رأی خبری نیست. آنها همچنین بایدن را به دست داشتن در نسل‌کشی مردم غزه متهم کردند.

رئیس جمهور ۸۱ ساله دموکرات آمریکا به شعارهای معترضان پاسخ داد و گفت: این تا مدتی ادامه خواهد داشت. آنها همه اینها را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این اولین باری نیست که از بایدن به طور علنی درباره موضعش در قبال جنگی که سه ماه و نیم در غزه ادامه دارد، انتقاد می‌شود. جو بایدن برای کسب یک دوره جدید در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در نوامبر برگزار شود، رقابت می‌کند.

بر اساس گزارش نیوزویک، ائتلافی از آمریکایی‌های مسلمان در ایالت‌هایی که آراء آن مشخص نیست، کمپین‌هایی را راه‌اندازی کرده و از رأی‌دهندگان می‌خواهند که به واسطه عملکرد جو بایدن در قبال تحولات در سرزمین‌های اشغالی و حملات اسرائیل به غزه، او را برای دومین دوره ریاست‌ جمهوری در انتخابات نوامبر سال جاری انتخاب نکنند.

همچنین سازمان‌دهندگان کمپین «بایدن را رها کنید» می‌گویند که از امتناع بایدن از درخواست آتش‌بس در جنگ اسرائیل و حماس که از اکتبر تاکنون بیش از ۲۱۵۰۰ فلسطینی را کشته است، ناامید شده‌اند.

آنها بایدن را به خیانت به مسلمانان آمریکایی که به او در پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ کمک کردند و نقض وعده حزب دموکرات برای احترام به زندگی در داخل و خارج از کشور متهم می‌کنند.

این کمپین که در ماه اکتبر آغاز شد، رأی‌دهندگان در ایالت‌های نوسانی مانند ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان را هدف قرار داده است، جایی که بایدن با اختلاف اندکی پیروز شد. این کمپین قصد دارد پیام خود را به تمام ۵۰ ایالت گسترش دهد و رأی‌دهندگان از همه مذاهب را بسیج کند تا او را رها کنند زیرا او مسلمانان را رها کرده است.

انتهای پیام
captcha