شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است
کد خبر: 4194801
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
در همایش «حماسه حضور» مطرح شد

شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چهاربرج گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک وظیفه سیاسی و اجتماعی است، تکلیف شرعی نیز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفر رضاوش، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام جعفر رضاوش، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چهاربرج، امروز، 30 دی‌ماه در همایش «حماسه حضور» که در این شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد، گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر اینکه یک تکلیف سیاسی و اجتماعی قلمداد می‌شود یک تکلیف شرعی به‌شمار می‌رود چون این نظام براساس دستورات الهی تأسیس شده و رو به جلو گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح حقی است که این نظام الهی به ما داده است پس نباید خود را از آن محروم کنیم و این حق را زائل کنیم، ادامه داد: شرکت در این رویداد از جهات مختلفی حائز اهمیت است به همین دلیل هم حق هم تکلیف محسوب می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه چهاربرج اضافه کرد: از بدو پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در کشورمان برپایی انتخابات به رکن رکین نظام اسلامی تبدیل شده است، که همین موضوع نشان می‌دهد آراء و نظرات مردم در اداره کشور تا چه اندازه حائز اهمیت و مهم است.

حجت‌الاسلام رضاوش حضور در انتخابات را جلوه‌ای از روحیه ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه برشمرد، گفت: یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب از ملت بزرگ کشورمان حضور پرشور، حداکثری، توام با آگاهی و شناخت در انتخابات است.

وی ادامه داد: گرچه حضور در انتخابات ارزشمند بوده و گامی به سوی مشارکت در تعیین سرنوشت کشورمان به‌شمار می‌رود، اما لازم است که این انتخاب با هوشیاری و آگاهی توأم باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود و جامعه در مسیر رشد قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha