اجرای آزمون تغییر سطح دارندگان مدرک داوری مسابقات قرآن
کد خبر: 4191842
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

اجرای آزمون تغییر سطح دارندگان مدرک داوری مسابقات قرآن

آزمون تغییر سطح داورانی که مدرک داوری از طریق طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن را دریافت کرده‌اند، برگزار می‌شود.

برگزاری آزمون تغییر سطح دارندگان مدرک داوری مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا، مرحله شبیه‌سازی آزمون تغییر سطح داوران مسابقات قرآن کریم امروز پنجشنبه 14 دی‌ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

پس از برگزاری سه دوره از طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم از سال 1399 تاکنون و اعطای مدرک داوری به بیش از 600 نفر از اساتید قرآن کریم، آزمون تغییر سطح داوران برپا می‌شود.

با توجه به پایان مدت اعتبار گواهینامه داوری تعدادی از داوران و با در نظر گرفتن عملکرد آنها در دوره‌های آموزشی و کارورزی و همچنین رصد عملکرد میدانی آنها در مسابقات، دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کریم با تدابیری جدید اقدام به اخذ آزمون از افراد حائز تغییر سطح (ارتقا یا تنزل) می‌کند.

بر همین اساس مرحله شبیه‌سازی آزمون تغییر سطح داوران مسابقات قرآن کریم امروز به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

در این آزمون تعداد 148 نفر از داوران دارای مدرک، در استان‌های مختلف به‌صورت همزمان در این آزمون شرکت خواهند کرد.

برای نخستین بار علاوه بر شبیه‌سازی داوری در رشته تلاوت‌ تحقیق، تلاوت ترتیل و حُسن حفظ، رشته اذان نیز در معرض قضاوت این داوران قرار خواهد گرفت.

از دیگر تدابیر اندیشیده شده در این دوره از آزمون استفاده از اساتيد مجرب به عنوان ناظر آزمون است. پس از برگزاری این آزمون و بررسی کاربرگ‌های شرکت‌کنندگان از افراد حائز شرایط ‌برای مرحله مصاحبه دعوت و وضعیت سطح‌بندی مدارک افراد، نهایی خواهد شد.

آزاده حاجی‌غلامی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha