انجام خالصانه اعمال، راهگشای مشکلات انسان می‌شود
کد خبر: 4185729
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام نظری‌منفرد:

انجام خالصانه اعمال، راهگشای مشکلات انسان می‌شود

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر انسان عمل خالص انجام دهد، تمام انفاق، نماز و حجش برای‌ خدا خواهد بود، گفت: اگر تمام نماز و اعمال و فراز‌های زندگی‌اش خالص برای‌ خدا باشد، ذات اقدس الهی راهگشای تمام مشکلاتش خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد، استاد حوزه علمیه در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که شب گذشته، 12 آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه تمام کار‌های انسان دربردارنده سلسله آثار دنیوی (وضعی) و اخروی (ثواب و عقاب) است، اظهار کرد: اگر انسان به آثار وضعی و اخروی کار‌های خود و بد خود در این نظام هستی پی ببرد، سعی می‌کند تا کار‌های خوب انجام دهد.

وی با اشاره به فراز‌هایی از خطبه زهرای مرضیه(س) در بیان فلسفه و آثار احکام گفت: زکات باعث رشد مال می‌شود، صله‌رحم عمر را زیاد و احسان به پدر و مادر آدمی را در مسیر موفقیت و عاقبت‌ به‌خیری قرار می‌دهد.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: آثار تمام کار‌های آدمی به خود انسان باز می‌گردد، خداوند متعال در فراز‌هایی از آیات الهی با دعوت انسان به ایمان به خدا و جهاد با مال و نفس در راه الهی، آدمی را به‌سوی تجارت عظیم که انسان را از آتش دوزخ نجات می‌دهد، دعوت می‌کند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند متعال به اعمال نیک آدمی پاسخی چند برابر می‌دهد، بیان کرد: حضرت زهرا(س) می‌فرماید: «مَن أصعَدَ إلَى اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ؛ هر که خداوند را بی‌پیرایه عبادت کند، خداوند برترین مصلحتش را نثار او مى‌کند.»

وی با اشاره به آیات پایانی سوره کهف اظهار کرد: عبادت خالص عبادتی است که انسان آن را تنها برای‌ خدا انجام دهد و در عبادت کسی را شریک نکند، چراکه بندگی مخصوص ذات حضرت حق است و هیچ موجود دیگری صلاحیت پرستش را ندارد. آن کسی که خالق این آفرینش هستی است، مدبر عالم هستی است و تنها اوست که صلاحیت پرستش را دارد.

نظری‌منفرد با بیان اینکه اگر انسان به معرفت والا دست یابد، هیچ‌گاه گرفتار ریا در عبادت نخواهد شد، اضافه کرد: خداوند متعال می‌فرماید: «کسانی که به ملاقات پروردگار امید دارند، عمل خوب انجام دهند و احدی را در عبادت ذات اقدس الهی شریک نکنند.»

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر انسان عمل خالص انجام دهد، تمام انفاق، نماز و حجش برای‌ خدا خواهد بود، یادآور شد: اگر تمام نماز و اعمال و فراز‌های زندگی‌اش خالص برای‌ خدا باشد، ذات اقدس الهی راهگشای تمام مشکلاتش خواهد بود؛ اگر کسی تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه برون‌رفت از مشکلات را برایش فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(س) بانوی عابده‌ای بود که عملش خالص و تنها برای خداوند بود، اظهار کرد: کسانی که برای‌ خدا انفاق می‌کنند و برای‌ خدا گرسنه‌ای را سیر و به انسان نیازمندی کمک می‌کنند، خداوند ایشان را از شر روز قیامت محفوظ می‌دارد.

نظری منفرد با تأکید بر اینکه خداوند متعال زمانی که بیمه می‌کند، بلا و خسارت را از همان ابتدا از انسان دور می‌کند، بیان کرد: عمل صالح کلام طیب را بالا می‌برد و اگر انسان عملش را برای‌ خدا خالص کند، خداوند متعال قبل از قیامت و در این دنیا جبران کرده و بهترین و برترین مصلحت را برای او مقدر می‌کند.

انتهای پیام
captcha