جهاددانشگاهی ثمره تفکر بسیجی است
کد خبر: 4184227
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم:

جهاددانشگاهی ثمره تفکر بسیجی است

علی حسینی با بیان اینکه جهاددانشگاهی ثمره تفکر بسیجی است، گفت: هر جا روحیه و تفکر بسیجی حاکم باشد، مدیریت با روحیه و کار جهادی همراه است و نوید عبور از موانع و پیشرفت و رشد و خدمت بی‌منت می‌دهد.

علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قمعلی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم بیان کرد: هفته بسیج، بزرگداشت جان‌فشانی‌هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است. بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که در ملت‌های مسلمان رشد کرده است. هوشمندی حضرت امام خمینی(ره) و عدالت‌خواهی میلیون‌ها انسان باایمان، تنها، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود.

وی ادامه داد: امام راحل بسیجی بودن را نشان افتخار خود در این دنیا می‌دانست و به صفا و اخلاص بسیجیان غبطه می‌خورد تا جایی که نوجوان 13 ساله بسیجی را رهبر خود دانست.

حسینی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی ثمره تفکر بسیجی است، تصریح کرد: هر جا روحیه و تفکر بسیجی حاکم باشد، مدیریت با کار جهادی همراه است و نوید عبور از موانع و رشد و تعالی و پویایی و سرافرازی و خدمت بی‌منت را می‌دهد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم ادامه داد: مجاهدت، هوشیاری و دشمن‌شناسی، استکبارستیزی، تشخیص و اقدام به موقع و زانو نزدن در برابر دشمنان و ثبات قدم در راه خداوند و اتکال به قدرت لایزال خداوند، ولایت‌پذیری و اعتماد و نگاه به سرمایه‌های درون کشور و نیرو‌های جوان لازمه تفکر بسیجی است.

حسینی افزود: بصیرت، اخلاص، عمل به‌هنگام، همت بلند، خردمندی، درست‌اندیشی، دیده‌بانی و مراقبت از حرکت عمومی انقلاب و نظام، خدمتگزاری برای اهداف انقلاب و آرمان‌های اسلامی، ایستادگی در برابر انحرافات و امید به آینده از دیگر شروط اساسی تفکر بسیجی است.

وی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، مقاومت و مظلومیت مردم غزه باید روایت شود و هفته بسیج فرصت مناسبی برای جهاد تبیین و بیان جلوه‌های مقاومت و مظلومیت مردم غزه است.

حسینی اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ است و فرهنگ بسیجی امروز در هر بخشی وارد شده و بدون چشم‌داشت گره‌ها را با اراده‌ پولادین و جهادی‌اش باز کرده و بن‌بست‌ها را از سر راه برمی‌دارد و شاهد این مدعا تقدیم شهدای گرانقدر بسیجی است که این ملت عظیم‌الشأن تقدیم پیشگاه الهی کرده است. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با بیان اینکه باید دستاورد‌های ارزشمند بسیج در تمام عرصه‌های افتخار‌آفرینی ایران اسلامی بیان شود، گفت: هدف از بزرگداشت بسیج تأکید بر تبیین ظرفیت‌ها، دستاورد‌ها و خدمات ۴۳ ساله بسیج مستضعفین است، چراکه بسیج از نخستین روز تأسیس خود تا به امروز خدمات بسیار زیادی انجام داده است.

وی یادآور شد: به عبارت دیگر هر جا کشور با مشکل و یا چالش مواجه شده، بسیجیان به‌صورت خودجوش در خط مقدم مقابله با آن مشکل ایستاده‌اند و بیراه نیست اگر بگوییم که بسیج مدرسه عشق است و هر کسی که وارد بسیج می‌شود باید با عشق به انقلاب اسلامی و اسلام خدمت کند.

انتهای پیام
captcha